sobota, 15 listopada 2014

Hamburger z krążkami cebulowymi

Naszło mnie raz na szybszy obiad, zrobiłam więc hamburgery, ale na czuja bo gdzieś posiałam ten mój dotychczasowy przepis. Facet mi się na burgery rozochocił, więc kolejnym razem (za pare dni) postanowiłam zrobić znowu, ale z przepisu do przetestowania i tak padło na ten :-)

Przepis pochodzi z książki Pyszne 25 Anny Starmach.

Składniki (na 2 sztuki)

350 g mielonego mięsa wołowego
2 bułki pszenne
1 pomidor
1 cebula
2 plastry żółtego sera
garść sałaty
1 łyżeczka musztardy
50 ml mleka
2 łyżki mąki
olej
sól, pieprz


Przygotowanie

Nastaw piekarnik na 200 stopni i funkcję grilla.
Mięso przełóż do miski. Dodaj musztardę, sól, pieprz i wymieszaj. Następnie uformuj 2 hamburgery.
Cebulę pokrój w talarki, maczaj ją w mleku i potem w mące.
Smaż ją ok. 1 minuty na rozgrzanym oleju. Krążki przełóż na papierowy ręcznik, aby odsączyć nadmiar tłuszczu.
Na patelnię nalej nową porcję oleju. Smaż na nim hamburgery ok. 4 minut z każdej strony.
Bułki przekrój, na spodach połóż plasterki sera i wstaw na 2 minuty do piekarnika.
Pomidor pokrój w plasterki, liście sałaty podrzyj na mniejsze kawałki.
Na podpieczone spody bułki połóż sałatę, a na niej krążki cebulowe. Warstwę przykryj hamburgerem, następnie połóż plastry pomidora i wierzchnią część bułki.
Najlepiej smakuje z dodatkiem ketchupu lub/i majonezu.

Na ogół i mięso przygotowywałam inaczej i nie robiłam, ani jadłam specjalnie, krążków cebulowych.
Wyglądało to tak :

Składniki


Mięso, musztardę, sól i pieprz dobrze wyrobić


Cebulę pokroić na krążki


Za panierować i smażyć na wolnym ogniu


Kotlety wrzucić na patelnię


Bułki z serem wrzuciłam na grilla a nie do piekarnika, no ale na jedno wyszło.
Składamy hambuksy



I gotowe



Zdecydowanie mogę napisać, że z tego mięsa to bardziej 3 kotlety by wyszły, za dużo, grubo, jak na raz, ciężko to zjeść razem z bułą na raz. Mięso smaczne, krążki mniej, chyba że lubicie usmażoną panierę a w środku praktycznie surową cebulę, tak mi wyszło mniej-więcej. Ja nie mam nic przeciwko surowej cebuli więc zjadłam.
Ogólnie dobry hamburger, zabawy z cebulą sporo, ale można opuścić i się cieszyć jeszcze szybszym domowym fast foodem ;-)
Przepis oceniam na 4/5, z powodu krążków.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz