niedziela, 4 listopada 2018

Wieprzowe fajitas

Nabrałam ochoty na fajitas, których oczywiście nigdy nie robiłam, tak więc zaczęłam szukać przepisu. Na googlach, po grafice :-D Tak trafiłam na ten konkretny przepis, baaardzo zachęcający wizualnie ;-) No to do roboty!

Link : http://www.alwaysorderdessert.com/2017/08/pork-carnitas-style-fajitas.html

Przetłumaczone :

Carnitas Style Fajitas
Porcje 6-8

Składniki

Do wieprzowiny:

650 g kawałek wieprzowiny z kością 
1 duża pomarańcza navel, pokrojona w ćwiartki (Jeśli używasz pomarańczy nie "navel", upewnij się, żeby usunąć pestki)
1 szklanka soku pomarańczowego 
1 duża cebula, obrana i przekrojona na ćwiartki
1 łyżka soli, plus ekstra do smaku
10 ząbków czosnku
1 jalapeño, z nasionami
2 łyżki suszonego oregano
1/4 łyżeczki zmielonych goździków

Do fajitas:
2 papryki, pokrojone
1 czerwona cebula, poszatkowana w piórka
3 łyżki oleju warzywnego

Podawaj z tortillą, kwaśną śmietaną, guacamole lub innymi dodatkami.

Sposób przygotowania

Umieść wieprzowinę w dużym garnku z pokrywką (np. żeliwnym) albo w formie do pieczenia.

W blenderze umieść pomarańcze, sok pomarańczowy, cebulę, sól, czosnek, jalapeño, oregano i goździki. Miksuj do otrzymania bardzo gładkiej konsystencji, po czym wylej na mięso i upewnij się, że jest dobrze pokryte marynatą. Przykryj i marynuj w lodówce przez przez co najmniej 6 godzin lub przez całą noc.


Przygotuj Carnitas :

Rozgrzej piekarnik do 160 stopni C. Odkryj mięso i dodaj wystarczająco wody, żeby dochodziła do połowy wysokości mięsa. Dodaj liście laurowe i cynamon. Przykryj mięso i daj mu się dusić w piekarniku około 6 godzin, lub do momentu aż będzie bardzo miękkie.

Wyjmij z piekarnika i przy pomocy widelców podziel wieprzowinę na mniejsze części. Usuń i wyrzuć kość.
Zwiększ temperaturę w piekarniku do 230 stopni C, i wstaw mięso do piekarnika na kolejne 20-30 minut, pozwalając mięsu się podsmażyć na tłuszczu.

W tym momencie możesz to podać jak jest, albo zrobić z mięsa fajitas.

Aby zrobić Carnitas Fajitas:

Rozgrzej żeliwną patelnię na średnim ogniu. Dodaj 3 łyżki oleju, a do tego pokrojone papryki i cebule. Smaż przez minutę, po czym dodaj porwaną wieprzowinę, razem z porcją sosu z tłuszczem (z pieczenia mięsa). 
Smaż do czasu aż będzie chrupiące, podawaj na gorącej żeliwnej patelni, z podpieczonymi tortillami, kwaśną śmietaną, guacamole lub innymi dodatkami.


Ja mięso robiłam w wolnowarze, bo lubię. Nie martwię się czy mi się nie przypali czy coś nie przywrze... Tak więc wrzuciłam na kilka ładnych godzin do slow cookera, a później na pół godziny do piekarnika, żeby się skóra przypiekła.
Oczywiście bez jalapeno u mnie, ale dałam trochę chilli :)

Marynujemy, najlepiej przez całą noc


Po kilku godzinach w wolnowarze i 30 minutach w piekarniku...


Robimy "pulled pork"


Żeby dokończyć podsmażamy cebulę z papryką, dodajemy mięso i sos z pieczenia mięsa


Tak to wyglądało...


Ja jadłam tak :) Tortilla, sałata, mięso i guacamole


I jak? Absolutne love! Mięso wyszło super pyszne, nie zbyt pikantne u mnie, najtrudniejszym krokiem było zrobienie pomarańczowej marynaty :-) Na pewno do powtórzenia!
Oceniam na 5/5 i polecam.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz