czwartek, 17 września 2015

Kruche ciasto z truskawkami i kruszonką

Sezon truskawkowy dobiegał końca a ja dalej nic nie zjadłam... Uznałam, że jakiś nowy, prosty przepis mnie zachęci :-) No i tak po przeszukaniu Kwestii Smaku wpadłam na bardzo prosty, dość szybki przepis na to właśnie ciasto.


Link : http://www.kwestiasmaku.com/przepis/ciasto-kruche-z-truskawkami

Przekopiowany :

Składniki


Spód:
200 g mąki pszennej lub orkiszowej lub owsianej
50 g mąki ryżowej lub ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
150 g masła (zimnego)
50 g cukru
1 jajko

Kruszonka
150 g mąki pszennej
50 g mąki ryżowej lub ziemniaczanej
50 g cukru
125 g masła (zimnego)

Oraz
800 g truskawek
3 łyżki mąki ziemniaczanej
cukier puder

Przygotowanie 


Formę o wymiarach około 24 x 34 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Do miski przesiać obydwie mąki, dodać proszek do pieczenia, cukier, pokrojone na kawałki masło i jajko. Rozcierać palcami masło z resztą składników na drobną kruszonkę, następnie szybko zagnieść ciasto łącząc składniki w jednolitą kulę. Ciastem wyłożyć dno i kawałek boku formy. Spód podziurkować widelcem i wstawić do lodówki.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni C.
Wstawić blaszkę z ciastem do piekarnika i piec przez 15 minut na blado złoty kolor. Wyjąć ciasto, ale nie wyłączać piekarnika.


Kruszonka: do miski wsypać obydwie mąki, dodać cukier i pokrojone na kawałeczki zimne masło. Rozcierać palcami masło z resztą składników aż powstanie kruszonka (drobne okruszki ciasta). 


Truskawki: pokroić na mniejsze kawałki (np. na ćwiartki), włożyć do miski, wymieszać z mąką ziemniaczaną.


Na podpieczony spód wyłożyć truskawki, na wierzch rozsypać kruszonkę i wstawić do piekarnika. Piec przez ok. 35 - 40 minut na złoty kolor. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

 Wskazówki 
Można użyć mąki owsianej zamiast pszennej.

A jak to u mnie? Ja przede wszystkim użyłam foremki do brownie czyli jakieś 20x20cm, ciasto zrobiłam z "pełnych", podanych składników, ale połowę ciasta i kruszonki zamroziłam na następną okazję :-)
Kilka zdjęć

Składniki na kruche ciasto szybko zagniatamy


Wykładam foremkę i wstawiam do lodówki


Po wyjęciu wykładam na nią pokrojone i połączone z mąką truskawki


Na to kruszonka i do pieca


Ciasto wygląda tak


A podczas krojenia tak


Niestety nie zrobiłam zdjęcia samemu kawałkowi, ale wygląda dobrze, smakuje też dobrze, za parę dni to zamrożone musiałam wyjąć i dorabiać, bo posmakowało :-)
Przepis oceniam na 4,5/5 i śmiało polecam.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz