niedziela, 3 lipca 2016

Kaszotto z młodą kapustą, szparagami i kurczakiem.

Jak już wspomniałam, miałam tydzień pod znakiem Kaszotto. Czy tam pęczotto, co za różnica ;-)
Rzadko kiedy jem szparagi, chociaż bardzo lubię, ale chyba po raz pierwszy czy drugi sama je gotowałam. No i padło na kolejne kaszotto, ze szparagami. I młodą kapustą. Trzeba korzystać z sezonowych dobroci ;-)

Link : http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/kapusta/peczotto_mloda_kapusta_indyk_szparagi/przepis.html

Przekopiowany :

SKŁADNIKI

 3 PORCJE

1/3 szklanki kaszy pęczak
3 łyżki oliwy extra vergine
1 cebula
1 por
1 łyżka suszonych ziół prowansalskich
300 g piersi indyka
3 łyżki sosu sojowego
1/3 szklanki białego wina
1 szklanka bulionu drobiowego lub rosołu
1/3 główki młodej kapusty (2 szklanki poszatkowanej)
1/2 pęczka szparagów
3 łyżki posiekanej trybulki (młodego szczypiorku)

Kaszotto z kurczakiem, cukinią i zieloną fasolką

Ostatnio miałam tydzień pod znakiem "kaszotto", gdzie przetestowałam dwa zielone przepisy z Kwestii Samku. Co mogę powiedzieć, jeszcze chyba nie zdarzyło mi się zawieźć na żadnym z testowanych przepisów z KS ;-)

Link do przepisu : http://www.kwestiasmaku.com/przepis/kaszotto-z-indykiem-fasolka-i-cukinia

Przekopiowany :

SKŁADNIKI

 2 PORCJE

3 łyżki oliwy extra vergine
1/3 szklanki kaszy pęczak
1 cebula
1 łyżeczka suszonego oregano
200 g piersi indyka
4 łyżki sosu sojowego
60 ml białego wina
1 i 1/2 szklanki bulionu lub rosołu
200 g zielonej fasolki szparagowej
1 mała cukinia
4 łyżki posiekanego szczypiorku

Rabarbarowe babeczki z budyniem

Sezon na rabarbar zaraz się skończy, więc poza kompotem uparłam się, że coś upiekę z rabarbarem. Babeczki mnie urzekły na stronie Moich wypieków, ale robiłam je dwa razy, bo pierwsze totalnie schrzaniłam ;-) Ale o tym za chwilę.

Link do Moich Wypieków : http://www.mojewypieki.com/przepis/babeczki-budyniowe-z-rabarbarem

Przekopiowany przepis :

Składniki na 12 babeczek:

120 g drobnego cukru do wypieków
55 g masła
1 duże jajko
180 ml jogurtu naturalnego
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
170 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
150 g rabarbaru, pociętego na małe kawałki

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.


Piersi kurczaka nadziewane mozzarellą i suszonymi pomidorami

To jest przepis który czekał sobie kilka miesięcy, aż się ogarnę i będzie mi się chciało coś napisać ;-) A jest co, bo ten kurczak jest na prawdę dobry! Czego tu nie lubić - boczku, mozzarelli czy suszonych pomidorów? ;-)

Link do Kwestii Smaku : http://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/kurczak/kurczak_z_suszonymi_pomidorami/przepis.html

Przekopiowany przepis :

SKŁADNIKI

 2 PORCJE

2 pojedyncze piersi kurczaka, każda po około 200 g
sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz i/lub pieprz kolorowy
4 kawałki suszonych pomidorów w oleju z ziołami + 4 łyżki oleju ze słoiczka
60 g mozzarelli w kulce (1/2 kulki)
25 g tartego sera np. Cheddar
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
4 plasterki suszonej szynki (parmeńskiej lub tańszej alternatywy, ewentualnie cienko pokrojonego wędzonego lub suszonego boczku)

KREMOWE TŁUCZONE ZIEMNIAKI:

4 średnie ziemniaki
2 łyżki masła
2 łyżki śmietanki kremowej 36%

niedziela, 12 czerwca 2016

Pudding chia z musem mango

Wyjechałam na tydzień zostawiając w kuchni mango... Po powrocie miałam opcje, albo mango wywalić, albo coś z nim zrobić już. Gdzieś mi świtało, że chyba widziałam jakiś pudding z nasion chia z mango właśnie. Poszperałam w necie za najmniej skomplikowanym przepisem, z małą ilością składników (i takich które miałam w domu) i jest - Kuchnia w wersji light! No to próbujemy :-)

Link do przepisu : http://www.lekkowkuchni.pl/2015/10/pudding-chia-z-musem-z-mango.html

Przekopiowany :

SKŁADNIKI na 4 porcje:
1 puszka mleka kokosowego BIO
4 łyżki chia
2 łyżki syropu z agawy 
1 mango

sobota, 11 czerwca 2016

Garnek gyros

Mama nakupowała mi gazet z przepisami i w jednej z nich (Moje Gotowanie chyba, ale głowy sobie nie dam uciąć) wypatrzyłam prosty, podobno szybki przepis na garnek gyros.
Nie za dużo składników, pomijając śmietanę, to coś co mój facet by zjadł jak sądzę ;-)

Strona z przepisem prezentowała się tak :


I sam przepis...


A tu, dla ułatwienia, przepisany :

Składniki dla 4 osób
2 cebule
1 papryka czerwona
1-2 łyżki oleju
600 g pokrojonej w kostkę piersi z kurczaka
2 puszki pomidorów (ok. 850 ml)
1/2 pęczka szczypiorku
200 g śmietany (kwaśnej)
sól, pieprz, papryka w proszku

poniedziałek, 23 maja 2016

Polędwiczki w sosie grzybowym

Dostałam od teściowej trochę suszonych grzybów (prawdziwków). Dodając to do tych co już miałam, uznałam, że jest ich po prostu za dużo i coś trzeba z nimi zrobić. Jakoś nie gotuję z suszonymi grzybami, poza wigilią i zupą grzybową, więc poszperałam w Kwestii smaku i wygrzebałam fajny przepis na polędwiczki w sosie grzybowym. Co prawda nie z suszonych grzybów, ale to tam szczegół ;-)

Link : http://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/wieprzowina/poledwiczki_z_grzybami/przepis.html

SKŁADNIKI

 2 - 4 PORCJE

1 polędwiczka wieprzowa, ok. 400 g
1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
1 łyżka oleju
1/2 cebuli cukrowej
2 łyżki obranych orzechów włoskich (opcjonalnie)
250 g grzybów
2-3 łyżki brandy (opcjonalnie)
1/2 szklanki gorącego bulionu wołowego (lub wody z dodatkiem 2 łyżek sosu sojowego)
1/2 szklanki śmietanki 18% do zup i sosów
2 łyżki posiekanej natki pietruszki

Kotlety sojowe a'la ryba po grecku

Wczoraj wzięłam się gorliwie za sprzątanie spiżarni, sporo rzeczy poszło do kosza, ale też trochę odkopałam o których zapomniałam, w tym paczkę kotletów sojowych. Tak leżały bo nie miałam na nie pomysłu kompletnie, no ale wczoraj niedziela, wszystko pozamykane, więc musiałam kombinować obiad z tego co w domu i padło na te "nieszczęsne" kotlety sojowe.
Trafiłam na ten przepis na stronie Winiary i uznałam, że dam mu szansę, wyglądało to zachęcająco :-)

Link do przepisu : https://www.winiary.pl/przepis.aspx/7066/kotlety-sojowe-w-warzywach

Przepis :

Potrzebne składniki :

kotlety sojowe 1 opakowanie
bulion warzywny 2 kostki
czosnek 1 ząbek
marchew 3 sztuki
pietruszka 1 sztuka
cebula 2 sztuki
koncentrat pomidorowy 3 łyżki
oliwa 3 łyżki
bułka tarta 2 łyżki
jajko 1 sztuka

środa, 18 maja 2016

Fit pieczeń drobiowa z koperkiem i marchewką

"Niedawno" szukając zdrowszego i szybkiego przepisu na obiad trafiłam właśnie na tego bloga - Always fit. Bardzo fajny i na nowo odkryłam pieczenie i klopsy, które robi się ekspresowo i dzięki temu mam spokój z robieniem obiadów na kilka dni :-)


Link do przepisu : http://alwaysfit.pl/pieczen-drobiowa-zdrowo-smacznie-i-szybko/

Przekopiowany :

– 1 kg mięsa drobiowego (najlepiej zmielić samemu piersi z kurczaka)
– 5-6 pieczarek
– mała cebula
– 3-4 marchewki
– koperek
– 3 ząbki czosnku
– 2 jaja
– 3-4 łyżki bułki tartej
– przyprawy  – pieprz, sól, majeranek, słodka papryka

czwartek, 12 maja 2016

Zrób to sam - Sos tatarski

Jakiś czas temu pierwszy raz spróbowałam sosu tatarskiego z Hellmanza bodajże i tak mi posmakował, że szok. No ale to właściwie sam majonez z odrobiną przypraw...
W książce "I quit sugar for life" znalazłam przepis na sos tatarski i postanowiłam dać mu szansę, robiąc zdrowszą alternatywę do tego kupowanego. I to (po przeróbkach :-P) strzał w dziesiątkę :-)


Przepis w książce wygląda tak :

Składniki na 180ml :

1 łyżka posiekanych ogórków kiszonych
1/2 łyżki kaparów
1 łyżka cebuli dymki (ze szczypiorkiem)
sok z 1/2 cytryny
1/2 szklanki (125 ml) majonezu (w książce - Domowy majonez z serwatką)
szczypta soli, czarnego pieprzu i pieprzu cayenne