środa, 2 grudnia 2015

Ostry sos paprykowy

Poszukując nowych pomysłów na sosy do zamknięcia w słoiku u Gosi znalazłam ciekawy przepis na sos słodko-kwaśny paprykowy. Dla mnie ostry raczej niż słodko-kwaśny, co nie zmienia faktu, że fajny :-)

Link : http://domgosi.pl/sos-paprykowy-slodko-kwasny-mojej-mamy/

Przekopiowany przepis :

Składniki
papryka czerwona – 3kg
olej – szklanka
cukier – 2 szklanki
chili sypkie – łyżeczka
sól – 3 łyżki
czosnek – 3 główki
małe słoiczki koncentratu – 3
ocet – 1 szklanka
liście laurowe – 3
bazylia – paczka
pieprz – do smaku




Paprykę (razem ze skórką i gniazdem nasiennym) sparzyć wodą. Wydrążyć (wyciąć gniazda nasienne) i przepuścić warzywo przez maszynkę do mielenia.

Do garnka dodać:
papryka czerwona – 3kg – przepuszczona przez maszynkę
olej – szklanka
cukier – 2 szklanki
chili sypkie – łyżeczka
sól – 3 łyżki
Gotować przez 20 minut.

Po tym czasie do garnka dodać:
czosnek – 3 główki (mama przepuściła czosnek przez maszynkę do mielenia)
małe słoiczki koncentratu – 3
ocet – 1 szklanka
liście laurowe – 3
bazylia – paczka
pieprz – do smaku
Gotować wszystko przez 15 minut.

Następnie wlać sos do słoików. Koleżanki mamy nie pasteryzują tego (słoiki przekręcają do góry nogami i zostawiają), ale mama włożyła na  godzinę do piekarnika (wieczkiem do góry).
Z 3kg papryki wyszło 6 słoików (takich jak po majonezie).

Jak już sos łączymy z mięsem dodajmy kilka łyżek śmietany. Sos robiłam tak ....

Paprykę kroimy


Rozdrabniamy


Dodaję czosnek


Gotujemy


Tak wygląda gotowy sos ;-)

I w słoiku


Zrobiłam sos i z kurczakiem i z mięsem mielonym, facetowi smakowało bardziej z mielonym i ogólnie smakowało :-) Dla mnie sos za ostry jednak, ale ja mam wyjątkowo niski próg ostrości ;-)
Nie mniej jednak sos oceniam na 5/5, bo pyszny :-) Polecam.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz