środa, 21 grudnia 2016

Szybkie pierniczki

Miałam w tym roku robić moje ulubione chyba Lebkuchen, choć ogólnie uwielbiam pierniczki, ale nie zebrałam się na czas.
Poniekąd ogarnęłam się dziś, częściowo już wczoraj, napiekłam Szybkich pierniczków z Moich wypieków, do tego lukier, czekoladowa polewa i posypki... i już pokazuję jak mi poszło :-)

Link do przepisu : http://www.mojewypieki.com/post/szybkie-pierniczki


Przekopiowany :

Składniki na około 55 pierniczków:

300 g mąki pszennej
100 g mąki żytniej pełnoziarnistej
2 duże jajka
130 g cukru pudru
100 g masła, roztopionego i lekko przestudzonego
100 g łagodnego miodu np. akacjowego*
1 łyżka przyprawy do piernika
1 łyżka kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej


Wszystkie składniki wsypać do naczynia, wymieszać i wyrobić do otrzymania gładkiego ciasta (można mikserem). Ciasto może być klejące, ale nie dodawać mąki.

Ciasto rozwałkować na grubość 4 mm (nie cieniej), podsypując je małą ilością mąki - tylko tyle, by ciasto nie kleiło się do stolnicy.

Wykrawać różne kształty pierniczków. Układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w niewielkich odstępach. Piec w temperaturze 180ºC przez około 8 - 10 minut (długość pieczenia zależy od wielkości pierniczków, mniejsze pieczemy nawet krócej). Wyjąć, wystudzić na kratce. Dowolnie udekorować.

U mnie miód zastąpiłam syropem z agawy, nie liczyłam ile mi ich wyszło, zrobiłam w sumie z dwóch porcji i... jest ich cała masa.
Nie mam specjalnie dużo zdjęć, ale mam nadzieję, że te wystarczą ;-)

Wyrób


 Pieczenie



Pierniczków wyszło w sumie tyle - z dwóch porcji ciasta
(muszę jeszcze resztę polukrować)


No i część w puszcze ;-)


Nie wiem czy to "wina" syropu z agawy, ale pierniczki same w sobie nie wyszły słodkie, dlatego moim zdaniem niezbędny jest lukier.
Jednak muszę poczekać chwilę żeby bardziej zmiękły, także ocenię później ;-) jednak za łatwość wykonania - zdecydowanie na plus, ekstra łatwe.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz