sobota, 6 lipca 2013

Proste ciasto z jabłkami

Naszła mnie ogromna ochota na ciasto... Co z tego, że lato w pełni, muszę robić ciasto z owocami letnimi? Raczej nie. Wybrałam sobie proste, raczej mało pracochłonne ciasto z jabłkami. A w ogóle to miałam dziś robić bajgle... no ale cóż, jak się baba uprze na ciasto to nie ma mocnych ;-)

Link do przepisu z którego skorzystałam : http://przystole.blox.pl/2011/10/Ciasto-z-jablkami.html

I przekopiowany :

Składniki:
 - 6 dużych lub 12 małych jabłek
 - 3 jajka
 - 1 szklanka cukru pudru
 - 2 szklanki mąki pszennej
 - 1 łyżeczka sody oczyszczonej
 - 3 łyżki oleju


 Jabłka umyć, obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić w niedużą kostkę. 

 Jajka ubić z cukrem, dodać olej i wciąż ubijając, porcjami wsypywać mąkę wymieszaną z sodą. Do utartego ciasta dodać pokrojone jabłka i wymieszać łyżką (może się Wam wydawać, że ciasta jest bardzo mało, ale nie ma się czego bać - w czasie pieczenia wyrośnie).

 Masę wyłożyć do natłuszczonej i posypanej bułką tartą formy o wymiarach 36x23 cm. Wstawić do nagrzanego do 200 st.C piekarnika i piec przez około 40 minut.

Jako, że przepis powyżej jest na dużą blachę której aktualnie w domu nie posiadam, podeszłam do sprawy jak iście techniczny umysł, wymierzyłam posiadane blachy (czyli tortową i do chleba) i wyszło, że jak ciasto dam do obu to wyjdzie mniej więcej tak jakbym miała dużą blachę :-D
Do tego jabłek ani małych ani dużych typowo nie dostałam, wzięłam więc 8 średnich ;-)
A jak robienie ciasta rzeczywiście wyglądało u mnie?

Jabłka 


Kroję w umowną kosteczkę


Wyszło mi pół dużej miski


W drugiej mieszam cukier puder z jajcami


Olej 


I mąka z sodą oczyszczoną po trochu, aż wyjdzie takie nawet sprężyste ciasto


Dokładam jabłka i wychodzą jabłka z ciastem ;)


Foremki natłuściłam i wysypałam bułką tartą


I przełożyłam ciasto



I takie ciasto ląduje w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.


Ja wróciłam po 20 min do kuchni i całe szczęście bo jedno ciasto było jeszcze do odratowania! Także polecam wyraźne pilnowanie ciasta... niby 40min w piekarniku powinno siedzieć, a u mnie 20 to już było za dużo...


Ale że to nie było zmarnowane doszczętnie...
To cukrem pudrem je


I wcinam!



Przepis na tyle świeżo dodany, że ciasto na blacie w kuchni leży jeszcze ciepłe ;-) Jak na tak prosty przepis wyszło smacznie także oceniłabym na 4/5.

Smacznego,
A.

9 komentarzy:

  1. jutro bede robic to ciasteczko ;)i napisze jak mi poszło

    OdpowiedzUsuń
  2. mi wyszedł zakalec-nie wiem czemu

    OdpowiedzUsuń
  3. ja zaraz zaczne robic ;p co mi wyjdzie napisze później ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie wsadziłam do piekarnika ale niewiarygodnie mało wyszło mi saego ciasta O.o no ale cóż, może mam inne szklanki :D Będę pilnować bo moje pewnie będzie siedziało jeszcze mniej niż 20 minut
    Dzięki za pomysł! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam po raz 2. po 1 na taka ilośc ciut wiecej cukru pudru, odlewam ciut ciasta na góre aby dokladnie przykryc jabłuszka
    ogólnie smaczne bardzo. 35 min 200 stopni daję nie jest takie suche ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam wlasnie w piekarniku, ale mam wrazenie ze za geste ciasto mi wyszlo :(. Zobacze za 20 minut :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jednak wyszlo super :) juz wcinam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy nie lepiej sodę zastąpić proszkiem do pieczenia? Probował ktoś może?

    OdpowiedzUsuń
  9. Okrągła forma 24cm silikonowy mogą być?

    OdpowiedzUsuń