wtorek, 2 lipca 2013

Gulasz z indyka z cukinią

Ostatni przepis testowany w polskiej kuchni na najbliższe kilka miesięcy. Gulasz moim zdaniem gulaszu nie przypomina, ale jest mocno warzywny i pyszny, a to chyba najważniejsze ;-) Kolejny przepis podpatrzony u Małgoo, ale ostatecznie ściągnięty ze strony Biedronki skąd pochodzi :-)

Link do przepisu : http://przepisy.biedronka.pl/nasze-przepisy/gulasz-z-indyka-z-cukinia/

Przekopiowany :

składniki na 4 porcje

filet z indyka / 500 g
pomidory w zalewie / 1 puszka
por / 2 szt
cukinia / 2 szt
olej / 2 łyżki
wino białe - wytrawne / 250 ml
śmietana 30% / 200 ml
majeranek / 2 łyżki
bazylia
sól
pieprz


Sposób przyrządzania

Pora umyj, oczyść i pokrój w półplasterki. Cukinię umyj i pokrój w grube plastry. Na rozgrzany olej wrzuć pora, dodaj mięso pokrojone w kostkę i smaż ok. 4 min.

Do mięsa wlej wino i gotuj ok. 5 min. Następnie dodaj cukinię, pomidory, śmietanę i majeranek. Dopraw solą i pieprzem i duś na małym ogniu pod przykryciem ok. 45 min.
Na koniec dodaj drobno posiekaną bazylię.

Porcja : 370 kcal
Przygotowanie : 80 min.

Ja cukinię uwielbiam, więc to ona mnie zanęciła i przekonała do wykonania tego przepisu :-) A produkty kupione głównie w Biedronce również, co będzie po części widać.
Moje zdjęcia z wyrobu :

Zaczynam od pokrojenia wszystkiego




Na patelnię trafia por


I indyk


Po poduszeniu się trochę wyglądają tak


Wino do dania też kupiłam w Biedronce, i muszę przyznać, że jak na 10zł jest bardzo przyzwoite.


To z winem danie...


Pomidory i cukinia...


(w tym momencie przełożyłam całość do garnka, bo się po prostu nie dało)


Później leci śmietana


Ja cukinię lubię lekko rozgotowaną, więc danie pod koniec wygląda w garze tak


A na talerzu bez dodatków tak



Moje wrażenia są takie - danie dobre, ale na kolana mnie nie powaliło. Sos z pomidorów wyszedł przepyszny, będę musiała nad nim samym popracować ;-) A danie oceniam na 4/5, bo jak pisałam smaczne, ale nie zwala z nóg. Polecam na lekki obiad, nawet bez dodatków.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz