niedziela, 9 lutego 2014

Pełnoziarnista pizza cztery sery

I ja coś na dzień pizzy postanowiłam zrobić (po prawdzie to dzięki temu mam pomysł na obiad ;-) ).
Do tej pory często dodawałam do zwykłej mąki mąkę pełnoziarnistą, dziś postanowiłam spróbować na odwrót... Do tego masa sera, co może pójść nie tak? ;-)

Składniki na 2 duże pizze na średnim spodzie :

Na ciasto :

350 g mąki pełnoziarnistej
150 g mąki pszennej
250 ml wody
1 saszetka suszonych drożdży
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru

Na sos :

200 ml przecieru pomidorowego
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki cukru
szczypta soli
szczypta pieprzu
3 czubate łyżeczki oregano
1 łyżeczka ziół prowansalskich
1 łyżeczka natki pietruszki

Na wierzch (na 1 pizzę) :

1 kulka mozzarelli (125 g)
20 g parmezanu
80 g sera gouda
40 g niebieskiego sera pleśniowego


Wykonanie :

Spód :
Odmierzamy mąki, łączymy z solą. Do ciepłej wody dodajemy drożdże i cukier, odstawiamy na kilka minut aby wyrosły. Po tym czasie zagniatamy ciasto, aby nie kleiło się do rąk, w razie potrzeby podsypujemy mąką. (ciasto na mące pełnoziarnistej wyrabia się trochę dłużej i ciężej niż te na pszennej)
Uformowaną kulkę odstawiamy w miseczce przykrytej ścierką do wyrośnięcia (zależnie od ciepła w kuchni 30 min - 1 godziny). 
Po tym czasie dzielimy na dwie części, rozwałkowujemy i odstawiamy na blaszkę, do dalszego wyrośnięcia (w tym czasie przygotowujemy dodatki).

Sos : 
Najprościej będzie jak do przecieru pomidorowego (nie koncentratu) dodamy drobno pokrojony ząbek czosnku (lub przeciśnięty przez praskę) i ulubione zioła, do tego trochę cukru, soli i pieprzu. Niech się chwilę przegryzie.

Wierzch : 
Kulkę z mozzarelli kroimy w plastry, parmezan ścieramy, to samo z goudą (chyba, że mamy w plastrach, to kroimy drobno).

Kiedy spód jeszcze trochę podrośnie rozprowadzamy na nim łyżką (spodem) sos, na to układamy kolejno goudę, mozzarellę, parmezan (tam gdzie nie ma  mozzarelli) i na wszystko kruszymy ser pleśniowy.
Przed włożeniem do pieca można jeszcze posypać wierzch pizzy oregano.

A pizza siedzi w piekarniku nagrzanym do 220 stopni (200 z termoobiegiem) 10-15 minut.

Jakby co, jest to całkowicie moje pisanie przy robieniu, ale ilości starałam się skorygować widząc efekt końcowy :-D także nie powinno wyjść wam aż tak dobrze jak mi ;-)

To zaczynamy od spodu

Mąka pełnoziarnista - dałam ile miałam


Razem z mąką zwykłą


Zalewamy drożdżami


Wyrabiamy ciasto


Ogarniamy sos



Sery tarte i krojone




To lecimy z tym ciastem!



Na ciasto na blasze idzie sos


I sery




Pizza przed włożeniem do pieca


I po wyjęciu, lekko się rozlała ;-)


I kawałek! Pycha :-)



Jak pisałam, dałam więcej sera niż jest w przepisie wyżej, no ale gotowanie metodą prób i błędów tak wygląda...
Mi pizza smakuje bardzo! Mąka pełnoziarnista daje radę, do tego mieszanka serów też pycha :-) Polecam! A ja lecę jeść.
Głupio mi było oceniać własny przepis, ale jak się dopominacie to 4,5/5 za tą pizzę się należy moim zdaniem :-D

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz