piątek, 7 marca 2014

Zupa krem z papryki i pomidorów

Dawno nie pojawiała się u mnie nowa zupa krem. Ostatnio wzięło mnie na krem z papryki, ale przepis, Magdy Gessler swoją drogą, upatrzyłam sobie z pomidorami jeszcze, więc ciekawa i zupy paprykowej i przepisu pani Gessler wzięłam się za przepis poniżej.


Link : http://www.smakizycia.pl/kuchnia/przepisy/zupa-krem-z-pomidorow-i-papryki/

Przekopiowany przepis :

czas 1 godzina
porcja dla 4 osób

papryki czerwone okrągłe 6 dużych
pomidory 1 kg
oliwa 1/4 szklanki
śmietanka kremówka 1/2 szklanki
czosnek 3 ząbki
seler naciowy 4 gałązki
bulion warzywny 1,5 l
świeże zioła do dekoracji
papryka słodka 1 łyżeczka
papryczki chili 1-2


Papryki obrać ze skórki, zachowując sok z pieczenia. Pomidory obrać, usunąć pestki. Posiekać seler i czosnek. Oczyścić i posiekać chili. Rozgrzać oliwę z garnku o grubym dnie. Zeszklić czosnek, chili i seler. Zalać bulionem. Gotować aż seler będzie miękki. Dodać pokrojone pomidory i paprykę. Zagotować, zmiksować. Odparować do pożądanej gęstości. Ubić lekko kremówkę. Podawać krem z kleksem kremówki i dodatkiem świeżej, ciemnej bagietki

Po pierwsze - zrobienie zupy od początku do końca zajmuje ponad godzinę. Sporo czasu zajmuje pieczenie papryki, w każdym razie u mnie. Nie wiem czego to wina, ale zupa wyszła dziwna, więc podaję składniki jakie ja wykorzystałam, żeby wyszła smaczna jak na mój gust ;-)

papryki czerwone okrągłe 6 dużych
pomidory 1 kg
oliwa 1/4 szklanki
śmietanka kremówka 1/2 szklanki
czosnek 3 ząbki
seler naciowy 4 gałązki
bulion warzywny 1 litr
świeże zioła do dekoracji
papryka ostra 1 łyżeczka
koncentrat pomidorowy 1 łyżeczka


Niby wszystko tak samo, ale odpuściłam chili, w zamian za co dałam ostrą paprykę w proszku a nie słodką, dałam tylko litr bulionu, a zupa i tak nie wyszła jakaś bardzo gęsta no i poleciała łyżeczka koncentratu pomidorowego.
No to kilka zdjęć z robienia :

Papryki i pomidory przed obróbką


Zaczęłam od pieczenia papryk


W międzyczasie obrać i pokroić seler


I czosnek


Pomidory i papryki po obróbce


I zaczynamy robić zupę - do garnka po kolei dodajemy:
seler z czosnkiem
bulion
papryki i pomidory


Miksujemy


I podajemy z śmietaną kremówką i ziołami, jak na przykład bazylia


Ostatecznie zupa wyszła smaczna, choć w dalszym ciągu lekko pikantna jak na mój gust, ale tak raczej miało być. Zamiast bagietki następnym razem podam z ryżem, choć myślę że i makaron by się do niej nadał, jeśli nie robimy jej zbyt gęstej.
Zupa dobra, ale nie zachwyca więc przepis oceniam na 4/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz