niedziela, 31 sierpnia 2014

Klopsiki szwedzkie

No to przyszło na testowanie nowego przepisu na klopsiki :-) Ten pochodzi ze strony Ikei, więc liczę na to, że wyjdą chociaż podobnie jak sklepowe ;-) Tym bardziej, że podczas ostatniego nalotu na ikełe kupiłam dżem borówkowy, więc no... nie ma wyjścia!


Link do przepisu : http://www.ikea.com/ms/pl_PL/img/local_store_info/gdansk/szwedzkie_klopski_przepis_2.pdf

Przekopiowany :

Składniki :

500 g dobrej jakości mięsa mielonego (wołowego, wieprzowego lub mieszanego)
4 łyżki bułki tartej
2 kopiaste łyżeczki musztardy gruboziarnistej lub francuskiej
150 ml mleka
1 jajko
1/2 drobno pokrojonej cebuli
sól i pieprz do smaku


Wymieszaj bułkę tartą z mlekiem i odstaw na 5 minut. Dodaj mięso, cebulę, jajko, musztardę, sól i pieprz i wszystko wymieszaj. Z powstałej masy uformuj małe kuleczki i smaż je na maśle lub na oleju słonecznikowym przez 8-10 minut w zależności od ich wielkości.

Podawaj z duszonymi ziemniakami i sosem ze szwedzkich borówek.


Robiłam jak napisane, wyglądało to następująco :

Zalewamy bułkę tartą mlekiem, mieszamy i zostawiamy na 5 min


Po 5 min widać, że się płyn się wchłonął


Dodajemy więc resztę składników + doprawiamy


Po czym mokrymi dłońmi formujemy klopsiki.
U mnie takich na "dwa gryzy" wyszło z tej ilości 34 sztuki


No i smażymy


Podajemy z ziemniaczkami i dżemem z borówek


Ja dorobiłam jeszcze sosu ciemnego


I jak? Nie pamiętam już w sumie jak smakują klopsiki z Ikei, ale te wyszły smaczne ;-) Lekko mi się zbyt bardzo przysmażyły, ale nic to, smakowały i mi i mężczyźnie memu, więc nie narzekam. Jednak na waszym miejscu też polecałabym dorobienie jakiegoś sosu, żeby nie wyszło sucho.
Przepis oceniam na 4/5.

Smacznego,
A. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz