czwartek, 9 października 2014

Grillowane croissanty nadziewane kiełbaską i serem

Nie jadłam wcześniej tych surowych angielskich kiełbasek, także uznałam, że można spróbować, tym bardziej, że wpadł mi w oko fajny przepis na moje ukochane croissanty! Kupiłam w cenie używanej nową książkę Gordona Ramsaya z przepisami z programu który sobie oczywiście wcześniej obejrzałam, jak gotuje w domu z dziećmi coś co normalnie pojawia się u nich na stole.

Książka "Gordon Ramsay's Ultimate home cooking" wygląda tak :

Źródło

A przepis wygląda w książce prawie tak :

Źródło

Przetłumaczony przeze mnie (prawie po polsku ;-))przepis :

4 porcje

oliwa z oliwek, do smażenia
8 kiełbasek merguez, pociętych w 3cm kawałki
2 ząbki czosnku
mała garść posiekanej natki pietruszki
2 łyżki kaparów
4 croissanty
175 g sera Fontina lub Port Salut, cienko pokrojonego
sól morska i świeżo zmielony pieprz


1. Wstaw patelnię na średni ogień, wlej trochę oliwy i smaż kiełbaski z odrobiną soli i pieprzu aż przestaną być surowe i złapią kolor.
Zdejmij z patelni, pokrój wzdłuż i umieść w misce.

2. Na patelnię wrzuć czosnek, smaż 30 sek, dodaj pietruszkę i kapary na kolejne 30 sek smażenia, po czym dodaj do kiełbasek.

3. Rozgrzej grill.

4. Skrój sam wierzch croissantów aby utworzyć wieczko. Smaż je na patelni do uzyskania złotego koloru. Delikatnie wgnieć środek/wnętrze croissanta aby utworzyć "miseczkę", którą należy napełnić kiełbaskami. Na wierzch położyć kawałki sera i doprawić solą i pieprzem.

5. Ułożyć nafaszerowane croissanty, bez wieczek, na blachę i wstawić na gorący grill na 1-2 minut, aż ser się rozpuści. Ułożyć wieczka na croissantach i podawać.

Dobrym serem do tego przepisu jest też gruyere lub emmentaler.


Ja na następny raz dam chyba nawet oscypek, bo też się dobrze grilluje. I nie dostałam kiełbasek merguez (chyba afrykańskie?), więc zrobiłam z klasycznymi angielskimi cumberlandami które też są trochę pikantne. Za to pomyliłam się (bo robiłam mniejszą ilość ogólnie) i przy kilka razy mniejszej ilości kiełbasek dałam przepisową ilość czosnku i kaparów... Z kaparami jeszcze tak źle nie było, ale czosnek to zdecydowanie było ode mnie czuć cały dzień :-P także mieć się na baczności jeśli chcecie zrobić mniej na próbę :-P
Jak to się robiło w mojej kuchni :

Składniki


Kiełbaski kroję


Smażę


Czosnek i kapary mieszam z pokrojonymi kiełbaskami


Z croissantów ścinam "wieczka" i podsmażam


A z samych croissantów zrobiłam "miseczki", nafaszerowałam i na to ser i pod grilla


A zrobione wygląda to tak o


Podsumowując - gdybym nie przegięła z czosnkiem byłoby ok ;-) I na prawdę przypadł mi do gustu taki pomysł na śniadanie, ja lubię jeść na ciepło, mięso, croissant, topiony ser - mój typ na śniadanie. I można spokojnie próbować choćby z naszymi kiełbaskami czy zwykłą bułą, zawsze fajnie coś tak sobie odmienić trochę ;-) A co do książki to jest świetna, sporo przepisów sobie zaznaczyłam do testowania, więc niedługo możecie się spodziewać kolejnych :-)
Smakowało, przepis oceniam na 4,5/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz