czwartek, 25 grudnia 2014

Ciasto migdałowo - cytrynowe z kremem

Miała być masa przepisów świątecznych, a wyszło jak zwykle ;-) Przepisy oczywiście po testowane, ale nie było nawet 5 min wolnego żeby je opracować i wrzucić.Dziś dzień relaksu, tak więc postanowiłam wrzucić najświeższy przepis - na ciasto, które podałam wczoraj, ale miałam okazję spróbować dopiero dzisiaj ;-)

Zauroczyło mnie zdjęcie na stronie Tesco : http://realfood.tesco.com/recipes/lemon-and-almond-cake.html

A tu macie przetłumaczony przepis :

10 Porcji
Czas : 50 min + stygnięcie
535 kalorii / porcję

Składniki

225g miękkiego masła, plus trochę do natłuszczenia formy
225g drobnego cukru
4 średnie jajka, ubite/roztrzepane
½ łyżeczki ekstraktu migdałowego
skróka starta z 1½ cytryny
75g mąki
150g mielonych migdałów
1½ łyżeczki proszku do pieczenia

Na krem mascarpone

200 g lekkiego serka mascarpone 
100 ml śmietany kremówki
2 łyżki cukru pudru
4 łyżki lemon curd  (angielskiego kremu cytrynowego)
15g uprażonych płatków migdałowych


Rozgrzej piekarnik do 190°C (170°C z termoobiegiem) i lekko nasmaruj masłem 2 okrągłe foremki o średnicy 20 cm. Wyłóż ich spody papierem do pieczenia.

W dużej misce zmiksuj razem masło i cukier. Dodawaj po trochu jajka i ubijaj aż uzyskasz bladą, puszystą masę. Jeśli masa wygląda jakby miała się rozwarstwić/rozdzielić dodaj 1 łyżeczkę mąki.

Dodaj ekstrakt migdałowy i skórkę cytrynową do miski, po czym wmieszaj suche składniki używając dużej metalowej łyżki. Rozdziel ciasto pomiędzy dwoma foremkami i wygładź wierzch, aby masa była rozprowadzona równo. Piecz przez 20-25 min, aż ciasto będzie wyrośnięte i złote, powinno zacząć odchodzić od brzegów formy. Po wyjęciu z piekarnika zostaw ciasto w foremkach na 10 min po czym przełóż je na kratkę i zostaw do wystygnięcia.

Kiedy biszkopty się chłodzą, zrób krem mascarpone - lukier. Ubij razem serek mascarpone, śmietanę i cukier puder aż otrzymasz gładką masę. 
Ułóż jeden biszkopt na talerzu na którym podasz ciasto i rozsmaruj z wierzchu 2 łyżki lemon curd.
Na to wyłóż połowę lukru i wygładź nożem.
Na górze ułóż drugi biszkopt, rozsmaruj resztę lukru.
Dodaj trochę wody do lemon curd aby rozrzedzić, po czym skrop wierzch ciasta i posyp uprażonymi migdałami.

Ja postanowiłam trochę namieszać i zamiast 2 warstw zrobić 3. Proporcji ciasta nie zmieniłam, za to kremu wyszło odrobinę więcej... ale dla jasności :

225g miękkiego masła, plus trochę do natłuszczenia formy
225g drobnego cukru
4 średnie jajka, ubite/roztrzepane
½ łyżeczki ekstraktu migdałowego
skróka starta z 1½ cytryny
75g mąki
150g mielonych migdałów
1½ łyżeczki proszku do pieczenia

Na krem mascarpone


250 g lekkiego serka mascarpone
130 ml śmietany kremówki
2,5 łyżki cukru pudru
ok. 4 łyżek lemon curd  (angielski krem cytrynowy)
ok. 15g uprażonych płatków migdałowych (sypnęłam na patelnie "na oko")


No i jak pisałam, 3 warstwy zrobiłam, a składałam trochę inaczej - spód, krem cytrynowy, krem mascarpone,   spód, krem cytrynowy, krem mascarpone, spód, krem mascarpone i prażone migdały.
Wykonanie miało się tak (teraz widzę, że nie wszystko obcykałam no i nie wyszło idealnie ale co tam) :

Miksujemy


Dodaję jajka po trochu


Na koniec skórka cytrynowa i ekstrakt


Dodaje suche


Przekładamy ciasto do foremek i pieczemy :)


Składamy ciasto - nakładamy krem cytrynowy a na to krem mascarpone


Na wierzch dałam tylko krem mascarpone i migdały


Tak wyszło


Ok, to moje wrażenia. Dla sierot takich jak ja informacja : jeśli robicie z tej samej porcji 3 spody zamiast 2, to CZAS PIECZENIA JEST KRÓTSZY! :-P Ostatnio wszystko przypalam trochę, więc te moje spody tak właśnie wyglądają i nie było siły, żeby wyszło 100% dobrze.
Nie mniej jednak! Ciasto jest absolutnie pyszne! Chyba wpiszę je do stałego repertuaru tak mi posmakowało, a przy najbliższej okazji zrobię w domu rodzinnym, żeby i ich zarazić ;-) i mówi to osoba która za cytrynami specjalnie nie przepada!
Ciasto jest rewelacyjne, 5/5, polecam.

Przepis podłączam do akcji :
Świąteczne słodkości!

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz