wtorek, 30 grudnia 2014

Pierniczki ludziki czyli Gingerbread people

Jakbym przed świętami miała za mało roboty to wymyśliłam sobie, że krewnym porozsyłam przy okazji kartek z życzeniami świątecznymi pierniczki. Odpowiedni przepis znalazłam na stronie Moje Wypieki na ludziki z piernika akurat na prezenty :-)

Link do przepisu : http://www.mojewypieki.com/przepis/gingerbread-people

Przekopiowany :

Składniki na 70 sztuk:

750 g mąki pszennej
15 g proszku do pieczenia
5 g zmielonego imbiru
3 g zmielonej gałki muszkatołowej
2 g zmielonych goździków
2 g startego cynamonu
225 g masła
235 ml melasy (lub melasy pół na pół z golden syrupem/miodem)
180 g miałkiego brązowego cukru
120 ml wody
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii


Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, przyprawami, odłożyć.
Pozostałe składniki (oprócz jajka) wrzucić do garnuszka, podgrzać, poczekać do roztopienia się i rozpuszczenia składników, mieszając.
Suche składniki wymieszać z rozpuszczonymi, na końcu dodając jajko, dobrze wymieszać lub zmiksować. Ciasto uformować w kulę, zawinąć w folię, spłaszczyć i włożyć do lodówki na 3 godziny.
Po tym czasie ciasto cienko rozwałkować (sporo rośnie w piekarniku), wycinać piernikowe ludziki, kłaść na oprószoną mąką blachę.
Piec w temperaturze 175ºC przez 10 - 12 minut, w zależnosci od wielkości foremki. Wystudzić, udekorować lukrem np. królewskim.

Jakimś cudem dostałam melasę, znalazłam czas i wzięłam się do robienia ciastek :-)

Podgrzewam masło, cukier, melasę, wodę wanilię...


Wymieszałam mąkę z proszkiem i przyprawami


Do rozpuszczonej masy leci mąka i jajo


Masa wyglądała tak


A tu z innym oświetleniem, kolor bardziej rzeczywisty


Po schłodzeniu ciasto rozwałkowujemy i wycinamy kształty jakie tam chcemy ;)


I pieczemy :-)


Upieczona masa ciastek :)


A gdybym miała więcej czasu to udekorowałabym je tak
 

Nie napiszę wam za dużo jak smakowały, bo wszystkie wsadziłam w puszeczki i wysłałam w świat (a zabrakło i musiałam o północy dopiekać!) nie mniej jednak pierniczki jeszcze zrobię na pewno, z tego co wiem od kuzynki zostały szybko pożarte, więc chyba nie jest źle :)
Ze względu na prostotę wykonania przepis mogę ocenić 5/5, co do smaku relacje dodam kiedyś ;)

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz