środa, 17 czerwca 2015

Drożdżówki z truskawkami i kruszonką

W Domu Gosi wypatrzyłam świetnie wyglądające drożdżówki. Tak mnie powaliły z nóg, że musiałam przepis od razu wypróbować :)

Tu link do relacji w Domu Gosi : http://domgosi.pl/drozdzowki-z-truskawkami/

A tu do oryginału - Moje wypieki : http://www.mojewypieki.com/post/drozdzowki-z-truskawkami-i-kruszonka

Przekopiowany przepis z Domu Gosi :

Składniki

ciasto

mąka – 2 i 1/4 szklanki
mleko – zimne, z lodówki, 3/4 szklanki
cukier – 3 łyżki
jajko – 1  + 1 żółtko
sól – 1/4 łyżeczki
masło – 60g, roztopić w garnku i przestudzić
drożdże – miałam suche 7g, świeżych 12g się daje

do posypania ciasta

bułka tarta – 2 łyżki
truskawki – 10 sztuk
jajko – 1 roztrzepane

kruszonka

mąka pszenna – pół szklanki
cukier – 5 łyżek
cukier waniliowy – 1 łyżka
masło  –  60g, roztopić w garnku i przestudzić


Miska nr 1 – ciasto
Mieszamy razem:
mleko – zimne, z lodówki, 3/4 szklanki,
cukier – 3 łyżki,
jajko – 1  (nie doczytałam  dodatkowym żółtku, więc dałam tylko 1 jajko, wy dajcie jeszcze 1 żółtko).

Dosypujemy:
mąka – 2 i 1/4 szklanki
sól – 1/4 łyżeczki
drożdże – 7g.
I zagniatamy.

Rozpuszczamy 60g masła w rondelku i studzimy. Ostudzone masło dolewamy co ciasta i zagniatamy. Jeżeli jest za mokre i klejące, podsypujemy mąką.

Druga miska – kruszonka

Do miski wsypujemy/wlewamy:
mąka pszenna – pół szklanki,
cukier – 5 łyżek,
cukier waniliowy – 1 łyżka,
masło  –  60g, roztopić w garnku i przestudzić.
Zagniatamy ręką, powstaną kulki, kruszonka.

Ciasto odkładamy do wyrośnięcia (u mnie wyrastało przez 30 minut).

Po 30 minutach z ciasta robimy kulki i kładziemy je na papierze do pieczenia. Znowu czekamy kilkadziesiąt minut, dajemy im czas, żeby wyrosły.

Dnem szklanki robimy dziury w kulkach. 
Posypujemy dziurki bułką tartą.
Wkładamy do każdej drożdżówki pokrojone truskawki.
Smarujemy ciasto z truskawkami roztrzepanym jajkiem.
Posypujemy wszystko obficie kruszonką. Pieczemy  190 stopni ok. 25 minut.

A jak to wyglądało w mojej kuchni ?

Miska 1



I niech rośnie


O tak :)


Miska nr 2


Wyrośnięte ciasto dziele na 8 części, formuję w kulki i jeszcze zostawiam chwilę


Później - denkiem szklanki robimy wgłębienia, podsypujemy bułką tartą, wierzch smarujemy jajkiem, nakładamy pokrojonych truskawek, posypujemy kruszonką


Cała blacha wygląda tak


A po upieczeniu wyglądają tak :)



I co? Super! Na (lekko) ciepło pycha. Truskawek dałam z 250 może 300 g. Przepis na pewno do powtórzenia z innymi owocami czy dżemem :)
Przepis oceniam na 4,5/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz