środa, 15 lutego 2017

Jednogarnkowy kurczak z 40 ząbkami czosnku

Dietetyczna wersja francuskiego klasycznego przepisu :-) Zdjęcie z gazetki mnie zachwyciło, więc nie mogłam nie spróbować ;-)
Spoiler alert - warto ;-)

Jak to wygląda w gazetce :


A tu przetłumaczony przeze mnie przepis :

4 porcje
Syny w porcji : Free SP
Gotowe w około 1 godzinę

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C, 160 st C z termoobiegiem. Popsikaj duży garnek do casserole/zapiekanek beztłuszczowym sprayem  i rozgrzej na średnim ogniu. Do naczynia wrzuć 20 nieobranych ząbków czosnku, 3 posiekanych porów, 4 obrane i posiekane marchewki, 200 g małych pieczarek i 4 obranych i pokrojonych na pół szalotek po czym wymieszaj. Dopraw 8 dużych udek kurczaka bez skóry i umieść na warzywach. Dołóż kolejne 20 nieobranych ząbków czosnku, po czym wlej 300 ml bulionu z kurczaka. Zagotuj, przykryj i włóż do piekarnika na 40 minut, albo do czasu, aż kurczak będzie gotowy, Na koniec dopraw świeżymi, posiekanymi liśćmi estragonu i podawaj wyciskając kilka ząbków czosnku z łupinek (po ugotowaniu będą słodkie, miękkie i łagodne w smaku).



Nie lubię takich przepisów gdzie nie ma podanych najpierw składników, a później dopiero sposób wykonania. Jak jest tak wszystko razem to zawsze zapomnę kupić jakiegoś ze składników.
Kupiłam udka z kurczaka bez skóry i bez kości, są dość małe, więc zmniejszyłam całą resztę składników o około połowę.
Wyglądało to po krótce następująco :

Patelnię psikamy zamiennikiem oleju


I podsmażamy czosnek w łupinach


Dodajemy pokrojone warzywa, dusimy


Dodajemy doprawionego kurczaka i pozostałe ząbki czosnku


Dolewamy bulionu, zagotowujemy
(można dodać trochę suszonego estragonu lub jak u mnie tymianku)


Po zagotowaniu przykrywamy i wstawiamy do rozgrzanego piekarnika na 40 min



A tak wygląda gotowe



Co mogę powiedzieć. Wykonanie bardzo proste, wszystko wygląda super zdrowo, podoba mi się ;-) U mnie nie jest to kurczak z 40 ząbkami czosnku, ale kurczak z 15 ząbkami czosnku, bo po ostatniej mega porażce bałam się, że przesadzę z czosnkiem, więc dałam go mniej niż połowę (bo składników też połowa około).
Smakuje bardzo lekko, zdrowo, pory trochę za słodkie, kurczak rozpływa się w ustach.
Przepis oceniam na 4,5/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz