niedziela, 19 lutego 2017

Wątróbka z cebulką

Rzadko bo rzadko ale mam smaka czasem na wątróbkę. Dziś robiłam ją zupełnie sama po raz drugi i postanowiłam uwiecznić ten przepis na przyszłość, mimo, że jest bardzo prosty. Jest też bardzo smaczny ;-)

Link do przepisu z którego skorzystałam : http://kotlet.tv/watrobka-drobiowa-z-cebula/

Przekopiowany przepis : 

czas: ok. 40 minut
liczba porcji: 4

Składniki:

500 g wątróbki drobiowej
1 cebula (lub 2 mniejsze)
5 łyżek masła (3 + 2)
ok. 1/2 szklanki mąki
ok. 1/3 szklanki mleka
sól


KROK 1:
Wątróbki oczyszczam z wystających żyłek i "flaczków".

KROK 2:
Każdy kawałek moczę w mleku, a następnie obtaczam w mące.

KROK 3:
Na patelni rozpuszczam 3 łyżki masła i kładę wątróbkę. Obsmażam z dwóch stron.

KROK 4:
Kiedy odwrócę na drugą stronę, to każdy kawałek przebijam lekko widelcem tak, aby to, co w środku wypłynęło. Trzeba uważać (najlepiej zmniejszyć ogień), bo będzie pryskać. Wątróbkę lekko solę.

KROK 5:
Cebulę kroję w cienkie paseczki. Na drugiej patelni rozpuszczam 2 łyżki masła i wrzucam cebulkę. Smażę ją, aż się zeszkli.

KROK 6:
Do wątróbki dorzucam cebulę, mieszam, smażę razem kilka minut. Wątróbkę smażę w sumie na średnim ogniu około 20 minut, a samą cebulkę około 5 minut. Czas jest orientacyjny, ważne, by wątróbka była po przekrojeniu ciemna i miękka, a na jej wierzchu utworzyła się miejscami taka skorupka. Wtedy jest najlepsza. :) Podaję z ziemniaczkami.

Jedyną zmianą u mnie jest nie brudzenie dwóch patelni ;-) Tak więc najpierw usmażyłam cebulkę, po czym odłożyłam na talerzyk i zaczęłam smażyć wątróbkę.
No i może nie zmiana, nie wiem, ale po wczorajszym pieczeniu włoskiej pizzy (polecam!) zabrakło mi kompletnie zwykłej mąki w domu, więc użyłam pełnoziarnistej. I wydaje mi się również, że poszło do tej wątróbki więcej niż pół szklanki mąki...

Czas na kilka poglądowych zdjęć...


Jak wyszło?


I jak widać u mnie też ziemniaczki, do tego surówka. Wątróbka pyszna, nie mam się do czego "przyczepić" ;-) śmiało można robić!
Przepis oceniam na 5/5 i polecam.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz