niedziela, 17 grudnia 2017

Ogórki na zupę do słoika


Przegrzebuję dawnooo (2-3 lata temu) przetestowane, ale nie dodane przepisy, tak więc w najbliższym czasie możecie się spodziewać takiego zalewu staroci ;-) Nic nowego raczej nie gotuję specjalnie, choć pewnie wpadnie dosłownie 1 nowinka ;-)

Szwendając się po blogach kulinarnych trafiłam jakimś cudem na ten właśnie przepis. Delikatna, koperkowa zupa ogórkowa? Jestem na tak!
Oczywiście ogórki robiłam już dobrych kilka miesięcy temu, ale jakoś mi się przepis ze zdjęciami zawieruszył, ale jako, że zaraz ma być kontynuacja w postaci zupy, to wrzucam przepis teraz a nie w przyszłym roku ;-) (ha-ha, jasne!)

Link do strony z przepisem : http://www.kuchniaukrysi.blogspot.co.uk/2014/07/ogorki-na-zupe.html

Przekopiowany :

Składniki   (na 10 słoiczków 0,31 l):

4 kg dużych ogórków
4 pęczki zielonego koperku
3,5 łyżki soli
czosnek


Wykonanie:
Ogórki umyłam, obrałam i starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Koperek po umyciu drobno posiekałam, wsypałam razem z solą do ogórków. Wymieszałam i odstawiłam na około 30 minut.

Słoiki przygotowałam wcześniej. Do wyparzonych przełożyłam ogórki. Starałam się ogórki ułożyć (ubić) dosyć ciasno, żeby było jak najmniej soku, ponieważ i tak się będzie wytwarzał podczas „kiszenia”. Nie zapełniałam słoiczków pod sam wierzch. Pozostawiłam ok. 1 cm miejsca, żeby sok miał gdzie „pracować”. Na koniec do każdego słoiczka położyłam ząbek czosnku.

Słoiki zamknęłam, ale nie za mocno i odstawiłam w chłodne miejsce na kilka dni.

Przeglądałam codziennie i wycierałam z wyciekającego soku. Kiedy przestał już wyciekać, dokręciłam wieczka mocno i wyniosłam słoiki do spiżarni.
Jeśli macie ochotę na zupę z tegorocznych ogórków, to po kilku dniach od zrobienia możecie już taką zupę zaserwować.


Oczywiście z braku czasu zrobiłam ogórków mało, na próbę w sumie. Wyglądało to tak :

Składniki


Starte ogórki mieszamy z pokrojonym koperkiem


A taką masę przekładamy do słoiczków


Na samą górę w każdym słoiczku ląduje ząbek czosnku


A po już kilku tygodniach leżakowania ogórki wyglądają o tak


Póki co mogę napisać, że przepis wypróbowałam, robiło się łatwo i przyjemnie, ogórki z koperkiem wyglądały cudnie, teraz tylko czekać na zrobienie zupy :-) Niebawem dodam i na zupę przepis, także pojawi się tu odnośnik :-)
PS. Zupa wyszła super, ogórki można polecić śmiało - 5/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz