niedziela, 8 czerwca 2014

Najlepsze kruche babeczki z czekoladowym kremem z kokosem

Jako 200 przepis na tym blogu chciałam wrzucić coś specjalnego, myślałam o pewnym torcie z malinami, ale choroba udaremniła jakiekolwiek plany. I dobrze, bo dzięki temu wpadło mi do głowy coś co w moim domu jest na prawdę wyjątkowe, serwowane tylko kilka razy do roku i tylko na specjalne okazje - są to kruche babeczki z czekoladowym kremem mojej Babci :-) Cała rodzina (i nie tylko) je wielbi, znikają momentalnie i robione wyłącznie przez moją babcię stały się na prawdę wyjątkowe.
Postanowiłam od babci podebrać przepis i spróbować je odtworzyć :-)

Przepis :

Najpierw robimy ciasto:
2 żółtka, 0,4 kg maki tortowej, 250 gram masła, 2 łyżki cukru pudru, 1 łyżka mąki kokosowej (czyli wiórków), wszystko zagniatamy i schładzamy w lodówce.

Następnie robimy krem ubijając go na parze przez 20 minut:
3 całe jajka, 15 dag cukru pudru, 1 łyżka kokosu , 3 łyżki kakao
Pod koniec ubijania, do wystudzonej masy dodać 1,5 kostki masła miękkiego po czym 1 kieliszek spirytusu (50 ml).

Babeczki w foremkach pieczemy (około 20 min), na zimne nakładamy schłodzoną masę kremową i dekorujemy : orzechami, migdałami , rodzynkami, czekoladą i co się tam ma, można jeszcze posypać wiórkami kokosowymi.
Trzymać w lodówce.


Szczerze to czytając ten przepis trochę się zdziwiłam bo nigdy jakoś kokos mnie w nich nie uderzał. Przy okazji wyrobu zadzwoniłam do babci po wskazówki i jakoś to poszło :)
Zdjęcia z wyrobu :

Najpierw ciasto
Do mąki tortowej idzie cukier puder


"Mąka kokosowa"


Wszystko to zagniatamy


I wsadzamy do lodówki
na "nie za długo"

Garnek wsadzamy w garnek i robimy!
Krem robimy na nie zbyt dużym ogniu (nie popełniać moich błędów)


Ubijamy


Do tego dodajemy masło


I na koniec kieliszek spirytusu lub wódki
(wygląda trochę grudowato, ale nie jest źle)


Do wypieku babeczek potrzebujemy takich foremek


Wylepiamy i pieczemy


Nie upiekłam z całego ciasta babeczek jakby co ;-)
W piecu trzymałam 15 min i wyszły idealne


I  po wystudzeniu wszystkiego dekorujemy - u mnie bez rodzynek bo nie lubię



Właściwie smakują jak babcine :-) bardzo mnie to cieszy bo uwielbiam. Babeczki są okrutnie kruche, ale też pyszne, krem nie za ciężki raczej no i te dodatki klasyczne :-)
Dla mnie przepis 5/5 mimo, że namęczyłam się ubijając ręcznie na parze, zasyfiłam pół kuchni i ogólnie trochę to trwało... nie mniej jednak absolutnie warto.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz