środa, 24 września 2014

Ogórki w zalewie musztardowej

Postanowiłam wypróbować nowy przepis na ogórki. Usłyszałam o musztardowych i w sumie czemu nie?  Nakupowałam ponad 4 kg ogórków gruntowych to coś z nimi trzeba było zrobić ;-)

Link do przepisu z którego korzystałam : http://gotowaniecieszy.blox.pl/2013/09/Ogorki-w-zalewie-musztardowej.html

Przekopiowany :

Składniki:

 ok. 5 kg ogórków gruntowych (im mniejsze, tym lepiej)
 po 2 kulki ziela angielskiego, 4 ziarna pieprzu i 1/4 łyżeczki gorczycy do każdego słoika

Zalewa:

 1 litr wody
 220 ml octu
 1,5 szklanki cukru
 2 płaskie łyżki soli
 5 łyżek musztardy sarepskiej


Wszystkie składniki zalewy doprowadzamy do wrzenia i zdejmujemy z ognia. Odstawiamy do całkowitego wystudzenia
Umyte ogórki obieramy i kroimy wzdłuż na ćwiartki. Układamy ciasno w pionie w słoiku i wypełniamy słoik zalewą. Mocno zakręcamy i pasteryzujemy przez 10 minut od chwili zagotowania się wody.


Od razu zacznę od tego co mnie zawiodło - ja robiłam 2,5 kg ogórków, więc zrobiłam i połowę zalewy... nie mniej jednak  ostatecznie cała powyżej podana ilość zalewy ledwo starczyła na zalanie wszystkich słoików z połową podanych ogórków... nie wiem czy to co właśnie napisałam jest zrozumiałe i po polsku, ale chyba tak.
Robić połowę ilości ogórków i całą ilość zalewy! O!
To może do zdjęć przejdźmy... ;-)

Zalewę robi się tak



Gotuje i zostawia do wystygnięcia


Ogórki obrać, pokroić i wsadzić do słoików


Do każdego słoika wrzuciłam dokładnie tyle ziarenek


Zalać zalewą, za pasteryzować w garnku (moje słoiki z odzysku :-P)


i odwrócić


Tak te słoiki wyglądają na koniec


Ogórków jeszcze nie próbowałam, tak więc ocenę wrzucę wam za jakiś czas ;-)

Smacznego,
A.

2 komentarze:

  1. są przepyszne, uwierz mi ;) Moja ciocia korzysta z tego przepisu z powodzeniem od lat. Są słodkawe i przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a robiłam w zeszłym roku lub dwa lata temu i kroiłam je w plastry pewnie się jeszcze jakieś zachowały muszę sprawdzić bo dobre!

    OdpowiedzUsuń