niedziela, 28 września 2014

Prosty sos warzywno-mięsny

U mnie warzywno-mięsny a nie na odwrót bo wrzuciłam tyle warzyw, że zdecydowanie przeważają :-) Pomysł na prosty, szybki domowy obiad, bez kombinowania.

Przepis podkradłam z zaprzyjaźnionego bloga : http://przepisnikbet.blogspot.co.uk/2014/09/sos-miesno-warzywny-do-ryzu.html

Przekopiowany :

Składniki wg uznania:

ryż
mięso mielone
cukinia
marchew
czosnek
cebula
oliwa z oliwek
pomidorki koktajlowe żółte
pomidory czerwone duże
sól
papryka ostra


Cebulę i czosnek drobno pokrojone smażymy na oliwie, dodajemy mięso i dusimy chwilę dolewając wody.
Kroimy marchew w plastry, cukinię i pomidory czerwone w kostkę.
Dodajemy marchew do mięsa i jak będzie prawie miękka dodajemy cukinię.
Pod koniec duszenia dodajemy czerwone pomidory i dusimy,aż się rozgotują.
Na koniec przyprawiamy i wrzucamy małe pomidory koktajlowe.
Podajemy z ryżem


A u mnie z racji tego, że facet cukinii nie zje, a miałam konserwową paprykę otwartą i chęć na ziemniaki  a nie ryż. W ogóle wykorzystałam to co akurat miałam w kuchni, składniki miały się tak :

250 g mięsa mielonego (wołowego)
2 cebule
2 ząbki czosnku
2 papryki konserwowe
4 duże pomidory
1 duża marchewka
oliwa z oliwek
kilka łyżek świeżej natki pietruszki
ostra papryka 
pieprz
sól
trochę przyprawy warzywnej

+ ugotowane ziemniaki, do podania

No i wykonanie wyglądało tak :

Zaczynam od podduszenia na oliwie cebuli i czosnku


Kroję resztę składników


Na patelni ląduje mielone + pieprz


A później po kolei : marchewka, papryka, pomidory w kilkuminutowych odstępach
(lubię miękką marchewke)
Na koniec przyprawiam i dodaję natkę pietruszki


I tak to wygląda


A na talerzu wyglądało to tak


Robiło się szybko i prosto, więc miałam chwilę, żeby pobawić się zdjęciami ;-) U mnie sos wyszedł prawie jak do spaghetti, mnóstwo warzyw, nawet facet nie narzekał mimo, że mięsa nie za wiele ;-)
Smakowało, przepis oceniam na 4,5/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz