czwartek, 30 maja 2013

Placki z piersi kurczaka z serem

Jak zobaczyłam ten wpis-przepis, od samych zdjęć podniósł mi się cholesterol, ale jednocześnie wygląda to tak bosko, że nie mogłam nie wypróbować. Ponadto przepis jest, jak widzę, przekazywany w rodzinie, tak więc samo to powinno być dobrą recenzją, no aleee zobaczymy ;-)

Przepis pochodzi z bloga Małgoo, a link do tegoż przepisu załączam tutaj : http://czytaczka.pinger.pl/m/18879352

Jako, że Małgoo ma to wszystko w sposób opisowy do zdjęć, spiszę to w formie "składniki-wykonanie" z tego co tam widzę i jak to widzę :-)

Składniki :

Podwójna pierś z kurczaka
3 łyżki majonezu
3 jajka
Ser żółty
Olej

Wykonanie : 

1. Pierś kroimy dość drobno, wrzucamy do miski. Do tej samej miski dodajemy majonez.
2. Oddzielamy białka od żółtek. Żółtka dodajemy do miski z kurczakiem i majonezem. 
3. Białka ubijamy na sztywną pianę, którą również dodajemy do kurczaka.
4. Wszystko miksujemy razem mikserem.
5. Ser kroimy w kostkę według upodobań i również dodajemy do kurczaka, jednak tym razem mieszamy wszystko łyżką.
6. Olej rozgrzewamy na patelni, na którą nakładamy placuszki. Po zrumienieniu z jednej strony odwracamy i smażymy również drugą.



I tak to wygląda z mojej perspektywy :-) Przepis jak widać prosty w wykonaniu, raczej zero filozofii, więc czemu nie? A dzięki temu, że kurczak tak drobno pokrojony smaży się wszystko dosyć szybko :-)
A u mnie wyrób wyglądał tak :

Składniki, kurczaka dałam tyle co miałam, ale jednak za mało jak zobaczycie


Drobno pokrojony kurczak + majo + żółtka


Ubijam białka i dodaję i miksuje



I kroję ser, również dodaję + trochę pieprzu i mieszam wszystko łyżką



Jak już pisałam, pierwszy raz dałam za mało kurczaka, do tego patelnię za mocno rozgrzałam i moje placki wyglądały jak rozjechane walcem...
Ale i tak pokarzę



Ale już za drugim razem, mimo dalej małej ilości kurczaka, wzięłam poprawkę na temperaturę i smażyły się tak


I ostatecznie wyszły tak



Pierwsze co pomyślałam jedząc te placuszki? "OBoszeJakieToDobreeee" ;-) Serio, są przepyszne, tylko trzeba sobie wyważyć odpowiednio ilość jajek do kurczaka i gitara. Ja przepis oceniam 5/5 i polecam serdecznie.

Smacznego,
A.

1 komentarz: