niedziela, 3 lipca 2016

Piersi kurczaka nadziewane mozzarellą i suszonymi pomidorami

To jest przepis który czekał sobie kilka miesięcy, aż się ogarnę i będzie mi się chciało coś napisać ;-) A jest co, bo ten kurczak jest na prawdę dobry! Czego tu nie lubić - boczku, mozzarelli czy suszonych pomidorów? ;-)

Link do Kwestii Smaku : http://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/kurczak/kurczak_z_suszonymi_pomidorami/przepis.html

Przekopiowany przepis :

SKŁADNIKI

 2 PORCJE

2 pojedyncze piersi kurczaka, każda po około 200 g
sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz i/lub pieprz kolorowy
4 kawałki suszonych pomidorów w oleju z ziołami + 4 łyżki oleju ze słoiczka
60 g mozzarelli w kulce (1/2 kulki)
25 g tartego sera np. Cheddar
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
4 plasterki suszonej szynki (parmeńskiej lub tańszej alternatywy, ewentualnie cienko pokrojonego wędzonego lub suszonego boczku)

KREMOWE TŁUCZONE ZIEMNIAKI:

4 średnie ziemniaki
2 łyżki masła
2 łyżki śmietanki kremowej 36%

PRZYGOTOWANIE

Ziemniaki obrać, włożyć do garnka, zalać zimną wodą, posolić i zagotować. Ugotować do miękkości. W międzyczasie przygotować piersi z kurczaka i nagrzać piekarnik do 200 stopni.
Ziemniaki odcedzić, włożyć z powrotem do garnka i od razu dodać masło oraz śmietankę. Rozgnieść bardzo dokładnie tłuczkiem, póki ziemniaki będą jeszcze gorące. Przykryć i odstawić.

Piersi z kurczaka opłukać i osuszyć papierowym ręcznikiem. Odciąć włókna i kostki, rozłożyć płasko na blacie. Zrobić poziome nacięcie w najgrubszej części piersi, tworząc kieszeń. Oprószyć solą oraz świeżo zmielonym pieprzem, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz kieszeni.
Suszone pomidory posiekać na około 1 cm kawałeczki i wymieszać z rozdrobnioną mozzarellą, startym serem ora natką pietruszki. Doprawić solą i pieprzem, wymieszać, podzielić na pół i włożyć w środek każdej kieszeni kurczaka. Do nagrzanego piekarnika wstawić małą blaszkę, na której będzie się piekł kurczak. Nagrzewać ją przez około 5 - 10 minut.

Lekko złączyć mięso w miejscu rozcięcia i całe zawinąć w plasterki szynki (najlepiej będzie jeśli szynka zakryje nacięcie z farszem, co uniemożliwi wypłynięcie nadzienia na zewnątrz).
Wyjąć blaszkę z piekarnika, rozprowadzić na niej łyżkę oliwy z suszonych pomidorów i ułożyć w tym miejscu roladki z kurczaka. Polać je resztą oliwy i wstawić do piekarnika na około 22 minuty. Pokroić na 2 - 3 cm plasterki i wyłożyć obok ziemniaków. Roladki polać sosem pozostałym na blaszce.

Zacznę od tego, że ja nie robiłam ziemniaków. Zjadłam sobie tego kurczaka z puree z kalafiora i też było smacznie ;-) Po drugie - nie miałam piersi z kurczaka, tylko te tzw. polędwiczki. Wagowo było ich podobnie, więc po prostu złożyłam kilka polędwiczek w "jedną pierś" ;-) Bekon też miałam w kawałkach a nie ładnych plasterkach co by owinąć te kurczaki, ale to nie szkodzi, w każdym razie dla mnie. Dało radę.
W skrócie, bo w sumie długo to nie trwało, wyrób wyglądał tak :

Farsz


"Nadziewam" kurczaka


I przykrywam, w moim przypadku, polędwiczkami z kurczaka


Skrótowo przepis ma się tak 


A tak to wyglądało na talerzu


Zdaję sobie sprawę, że te moje zdjęcia nie wyglądają tak zachęcająco, ale uwieżcie mi, dodając ten wpis mam ślinotok i już się zastanawiam, kiedy najszybciej mogę je znowu zrobić!
W tym przepisie jest dosłownie wszystko co lubię, nie ma nic co by "uwierało", jest na prawdę pysznie.
Przepis oceniam na 5/5 i polecam spróbować!

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz