poniedziałek, 18 września 2017

Dietetyczny kremowy sos warzywny

Chyba każdy czasem ma problem z jedzeniem odpowiedniej ilości warzyw czy owoców, ja na pewno. Przy okazji diety znalazłam na jednym blogu świetny przepis na sos do makaronu, oczywiście dietetyczny, a do tego całkowicie warzywny.
Trzeba było przetestować to cudo ;-)

Link do przepisu : http://www.slimmingeats.com/blog/creamy-tomato-pasta-sauce

Przetłumaczony przepis :

Składniki : 
1 porcja - 123 kcal

4 dojrzałe pomidory, obrane i pokrojone (u mnie z puszki)
1 cebula, drobno posiekana
2 ząbki czosnku, rozgniecione
1 mały bakłażan, pokrojony
1 cukinia, pokrojona
1 szklanka/240 ml przecieru pomidorowego (passaty)
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1 szklanka /240 ml  bulionu drobiowego lub warzywnego
6 łyżek kremowego serka typu Philadelphia o obniżonej zawartości tłuszczu (6 syns)
włoskie zioła (mogą być suszone), do smaku
olej w spreju
sól i pieprz
świeża posiekana bazylia bądź natka pietruszki

SPOSÓB WYKONANIA

Umieść patelnię na średnim ogniu, rozprowadź olej w spreju.
Dodaj cebulę, czosnek, bakłażana i cukinię i duś do czasu aż zmiękną, około 5 minut.
Dodaj pomidory, koncentrat pomidorowy, przecier, zioła i bulion.
Doprowadź do wrzenia, zmniejsz ogień, po czym przykryj i delikatnie gotuj przez 40 minut.
Zblenduj ręcznym mikserem/blenderem.
Dodaj serek i rozmieszaj, aż sos stanie się gęsty i kremowy.
Dopraw solą i pieprzem, do smaku, podawaj z gotowanym makaronem, bądź spaghetti z warzyw, lub nawet kurczakiem.
Podawaj posypane świeżą bazylią bądź natką pietruszki.

Ja akurat tego dnia nie miałam świeżych ziół w domu, więc użyłam niedawno kupionej mieszanki suszonych ziół greckich ;-)
Po krótce wykonanie tego przepisu wyglądało następująco :


Sos oczywiście super prosty w wykonaniu, mocno napakowany warzywami, co mi się podoba i mooocno kremowy, co też mi się mega podoba! Muszę przy kolejnym wyrobie spróbować go pozamykać w słoikach, jakby się udało, to już w ogóle byłaby rewelacja ;-)
Przepis oceniam na 4,5/5 i polecam :-)

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz