poniedziałek, 23 maja 2016

Kotlety sojowe a'la ryba po grecku

Wczoraj wzięłam się gorliwie za sprzątanie spiżarni, sporo rzeczy poszło do kosza, ale też trochę odkopałam o których zapomniałam, w tym paczkę kotletów sojowych. Tak leżały bo nie miałam na nie pomysłu kompletnie, no ale wczoraj niedziela, wszystko pozamykane, więc musiałam kombinować obiad z tego co w domu i padło na te "nieszczęsne" kotlety sojowe.
Trafiłam na ten przepis na stronie Winiary i uznałam, że dam mu szansę, wyglądało to zachęcająco :-)

Link do przepisu : https://www.winiary.pl/przepis.aspx/7066/kotlety-sojowe-w-warzywach

Przepis :

Potrzebne składniki :

kotlety sojowe 1 opakowanie
bulion warzywny 2 kostki
czosnek 1 ząbek
marchew 3 sztuki
pietruszka 1 sztuka
cebula 2 sztuki
koncentrat pomidorowy 3 łyżki
oliwa 3 łyżki
bułka tarta 2 łyżki
jajko 1 sztuka


Sposób przygotowania

Bulion rozpuść w 1l wrzątku, dodaj czosnek.
Gotuj w nim kotlety przez ok. 3-5 min, odcedź, wywar zostaw do warzyw.
Kotlety panieruj w jajku i bułce tartej, usmaż na oleju.
Cebulę pokrój w talarki, zeszklij na rozgrzanym oleju, wlej szklankę rosołu, dodaj startą na tarce marchewkę i pietruszkę.
Wszystko duś pod przykryciem do miękkości, na koniec dodaj koncentrat pomidorowy.
Kotlety układaj w misce na przemian z warzywami, podawaj na zimno lub ciepło.


U mnie wyglądało to tak, że kotletów kilku brakowało w paczce, więc poszło 80g zamiast 100g, nie miałam też w domu pietruszki, więc dodałam dodatkową marchewkę i trochę natki pietruszki dla smaku. Plus koncentrat pomidorowy "na oko" i tak zrobiły się kotlety a'la ryba ;-)
Zdjęcia robione po nocy, więc wiadomo.

Krok 1 Ugotować kotlety sojowe w bulionie z czosnkiem
(Gotować max 5min)


Krok 2 Zapanierować w jaju i bułce tartej, usmażyć na oleju


Krok 3 Warzywa.
Cebulę zeszklić, dodać resztę warzyw + szklankę bulionu, dusić do miękkości.



Na koniec dodać koncentrat i warzywa gotowe.


Krok 4 Poskładać to wszystko razem, na przemian, warstwami.





Muszę przyznać, że jestem w ciężkim szoku, że te kotlety wyszły takie dobre, nie mówiąc już o tych warzywach które wyszły na prawdę rewelacyjne. Myślę, że to jest ten przepis kiedy mój facet przekona się do "ryby po grecku", skoro nie ma tam ryby, 
Robiło się prosto i pewnie szybko, gdybym w międzyczasie nie robiła sobie przerw na oglądanie filmu ;-) ale jak nie macie, jak ja, pomysłu co zrobić z tymi kotletami sojowymi, to gorąco polecam ten przepis, na prawdę smaczne wyszło.
Przepis oceniam na 5/5, bo wyszło smaczniej niż się spodziewałam ;-)

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz