wtorek, 19 lutego 2013

Ślimaki ze szpinakiem z ciasta francuskiego

Okazuje się, że to mój już setny wpis! Przy tej okazji chcę podziękować wszystkim odwiedzającym tego bloga, jest mi na prawdę bardzo miło :-) A teraz do rzeczy!
Uwielbiam ślimaki z cynamonem z Biopiekarni, ale ciasto francuskie ze szpinakiem to też dobre połączenie ;-) Nie robi się tego przepisu straszliwie długo, a i do pracy można sobie zabrać, i w domu sobie podjeść na kolację, i na jakąś impreze pewnie też by się zdały ;-)
Przepis testowany dziś, także zupełnie na świeżo piszę.

Link do przepisu z którego skorzystałam : http://danianaprzyjecia.blogspot.com/2011/09/slimaczki-z-ciasta-francuskiego-ze.html

Przekopiowany przepis :

Ilość: 24 sztuki
Czas przygotowania: ok. 30 minut
Czas pieczenia: ok. 20 minut

Składniki:
1 op. ciasta francuskiego ( 275 g)
1 op.mrożonego szpinaku (450 g), choć będzie potrzebna tylko połowa
2 op. serka topionego
2 duże ząbki czosnku
filiżanka startego parmezanu
sól, pieprz

Przygotowanie:
Szpinak rozmrozić w garnku, dodać serki topione, dokładnie wymieszać. Doprawić pieprzem i solą.Całość schłodzić.
Czosnek wycisnąć przez praskę lub dokładnie posiekać, wyłożyć na ciasto francuskie. Następnie rozsmarować równomiernie połowę farszu. Posypać parmezanem.
Ciasto zwinąć w rulonik (zaczynając od dłuższej części porcji będzie więcej, natomiast od krótszej mniej lecz będą większe), następnie pokroić na 2 cm kawałki. Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Piec ok. 20 minut, w piekarniku rozgrzanym do 200 st. C.


A jak to wyglądało u mnie? Bardzo prosto, szybko, z dużą ilością soli ;-) no i czosnku mi zabrakło świeżego  więc dałam suszony, i szpinak rozmroziłam wcześniej i użyłam w sumie (poza ciastem francuskim) połowę porcji, czyli ok. 225 g mrożonego szpinaku i 1 op. serka topionego.

Produkty


Szpinak rozmrażam



I do garnka


Ścieram parmezan


Do garnka dorzucam serek topiony i mieszam, żeby powstała gładka, jednolita masa. Doprawiam pieprzem i solą.


Następnie rozwijam ciasto francuskie (dalej pozostawiając na papierze w który było zapakowane) i posypuje czosnkiem


Na tym rozsmarowuje szpinak


I parmezan


I pomagając sobie papierem zwijam w jako-taki rulon i ciacham


Po pocięciu na kawałki układam na blasze zostawiając miejsce do wyrośnięcia ciasta


Tak więc ostatecznie - wersja przed i po



Piekły się 25 min i nie są aż tak blade jak na zdjęciu ;-)
Tyle ich wyszło.



Mi smakowały, uwielbiam szpinak, także oceniam przepis na 4,5. Szybkie proste i smaczne, polecam.
Idę do kuchni zobaczyć czy coś zostało ;-)

Smacznego,
A.

2 komentarze:

  1. Polecam, ja dodatkowo jeszcze posmarowałam jajkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a i szpinak trochę inaczej zrobiłam, dusiłam na patelni aż woda odparuje, doprawiłam solą, pieprzem i podsmażonym czosnkiem, zmieszałam z niewielką ilością startego żółtego sera i tyle.

    OdpowiedzUsuń