sobota, 2 lutego 2013

Zupa z kapusty z kiełbasą

Czyli jak to mój chłop powiedział po spróbowaniu "taki inny kapuśniak" :-) Podejmuję próby poszukiwań zup które razem z chłopem moglibyśmy jeść wspólnie (tzn. takie które on też zje) i przeglądając ksiażeczkę o której zdążyłam zapomnieć ("Zupy" z serii Z kuchennej półeczki) natrafiłam na kilka takich przepisów, ale jako pierwszy postanowiłam wypróbować właśnie ten - chuda kiełbasa i sporo warzyw :-)

Dla zainteresowanych okładka książki wygląda tak :


A strona z przepisem tak :


A przepisany tak ;-)

Dla 6 osób

Składniki :

350 g chudej, pikantnej kiełbaski (ja użyłam ze schabu, nie pikantna ale chuda)
2 łyżeczki oleju
1 cebula, drobno posiekana
1 por, pokrojony w cienkie półplasterki
2 marchwie, pokrojone w cienkie półplasterki
400 g pomidorów, pokrojonych w drobną kostkę, z puszki
350 g młodej zielonej kapusty, drobno poszatkowanej
1-2 ząbki czosnku, drobno posiekane
szczypta tymianku
1,5 l bulionu drobiowego lub z innego rodzaju mięsa
sól, pieprz
świeżo starty ser parmezan, do podania

1 Zagotować kiełbaskę w dużej ilości wody. Zmniejszyć ogień i pozostawić kiełbaskę jeszcze przez parę minut we wrzątku. Następnie  wylać wodę, a kiełbaskę pokroić na plasterki, w razie potrzeby zdjąć skórkę.

2 Rozgrzać olej w garnku ustawionym na średnim ogniu. Dodać cebulę, por, marchew i całość poddusić, aż cebula się zeszkli, od czasu do czasu mieszając.

3 Dodać pomidory, kapustę, czosnek, tymianek, plasterki kiełbaski i całość zalać bulionem. Zmniejszyć ogień i gotować pod przykryciem od czasu do czasu mieszając, około 40 minut, aż warzywa będą miękkie.

4 Na koniec doprawić zupę do smaku. Podawać w ciepłych talerzach.

Zupy z tych składników wychodzi masa, nie jest to specjalnie kosztowna czy wyszukana pozycja, ale na pewno dobra na zwyczajny domowy obiad :-) Ja użyłam 300 g kiełbasy i 2 cebul zamiast jednej (zgodnie z radą, bo dawałam bulion kostkowy jednak). No i nie podałam z parmezanem.

Zdjęcia z wyrobu :

Główne składniki


Kiełbaska do wody


A po ugotowaniu kroimy


Kroimy też cebule



Por



Marchewki w drobne półplasterki (szybciej się uduszą niż "grubasy" ;-) )



Czosnek


Kapucha (właściwie 1/4 małej główki)



W garnku podsmażam cebulę z porem i marchewkami



Później dorzucam kiełbasę, kapuchę, pomidory z puszki, czosnek i tymianek


Zalane bulionem zaczyna się robić tak


A kończy tak


I w misce zupa


Dawno nie jadłam zupy z kapustą, a szkoda, bo ta wyszła bardzo dobra. Sam wywar bez warzyw jest przepyszny, z warzywami i kiełbasą tym bardziej baja ;-) Przepis oceniam na 4,5/5, polecam wcinać z chlebem.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz