czwartek, 14 marca 2013

Drobny makaron z salami

Miał być "tydzień tarty", ale mam ostatnio tyle na głowie, że się nie wyrabiam z niczym, tym bardziej z dodawaniem przepisów. I brak czasu zaprowadził mnie do właśnie tego dania.

Oglądając na tvnplayerze Kuchnie Nigelli zawsze robię się głodna... tym razem przepis testuje z odcinka "wiesz, że to ma sens" na makaron z sosem pomidorowym z salami i białą fasolą, biorąc pod uwagę istnienie w przepisie salami jest duża szansa, że ktoś poza mną w domu to będzie jadł ;-P

Link do przepisu z programu w sieci jest dostępny tu : http://www.foodnetwork.com/recipes/nigella-lawson/small-pasta-with-salami-recipe/index.html

Ale z tego co widzę, pochodzi też z książki "Kuchnia - przepisy z serca domu"(chyba wrzucę na wishlistę ;-P), a autorka bloga z linka poniżej przepisała go w polskiej wersji, więc podprowadzam od niej, stąd : http://mojekucharzenie.blox.pl/2011/03/Drobny-makaron-z-salami-wg-Nigelli.html

Przekopiowany przepis :

Czas przygotowań:  17 min
Czas gotowania:  25 min

Poziom trudności:  Proste
Ilość porcji:  3 do 4


Składniki :
300 g makaronu ditalini lub mezzi tubetti [ u mnie creste di gallo czyli falbanki ]
75 g (ok.15 plasterków) salami, pocietego nożyczkami w paski
1 puszka ( 400 g ) krojonych pomidorów + pół puszki wody
1 puszka ( 400 g ) białej fasolki, opłukanej i odsączonej
2 łyżki masła
1 boquet garni ( czyli natka pietruszki + liść laurowy + tymianek, związane w pęczek ) - nie miałam świeżego tymianku, więc zastąpiłam go 1 łyżeczką suszonego

Zagotować wodę na makaron i obficie posolić. Wrzucić makaron i ugotować al dente (ok.10 minut).

W tym czasie zająć się przygotowaniem sosu. Spory rondel o grubym dnie lub głęboką patelnię rozgrzać i wrzucić paski salami. Smażyć przez 1-2 minuty na średnim ogniu, mieszając drewnianą łyżką.

Dodać pomidory, a do puszki wlać połowę objętości wody, wypłukać i wlać do rondla. Włożyć 1 łyżkę masła i dobrze zamieszać drewnianą łyżką, potem dorzucić boquet garni oraz odsączoną fasolę i gotować na średnim ogniu, aż makaron będzie gotowy.

Tuż przed odcedzeniem makaronu nabrać trochę wody z gotowania i zachować (przyda się do rozrzedzenia sosu).  Wylać makaron na durszlak, odcedzić.

Wmieszać odcedzony makaron do sosu, zdjąć z ognia i dodać resztę masła. Jeżeli sos jest zbyt gęsty, dolać nieco zachowanej wody z gotowania makaronu i zamieszać. Odstawić na 2 minuty i podawać, usuwając przedtem bouquet garni.


Nooo! Uwielbiam comford food, nie wygląda, ale smakuje jak marzenie :-) Fasoli użyłam czerwonej, bo po prostu ją bardziej lubię niż białą.
Ja nie dodawałam bouquet garni, wrzuciłam jedynie posiekaną natkę pietruszki i chyba trochę suszonego oregano... Wyrób wyglądał tak :

Składniki (prawie wszystkie!)


Pociachałam salami (ok. 80 g - połowe paczki)


Odsączyłam połowę puszki fasoli


Salami podsmażam na patelni


Dodaję pomidory


Fasolkę i zioła


Nie cały ugotowany makaron (moim zdaniem jest go zbyt dużo, te 300 g)



I w miseczce


Mi makaron wchłonął cały sos pomidorowy, ale poza tym było pysznie :-) Dodałam jeszcze trochę sera żółtego do smaku i szybki obiad na leniwe wieczory gotowy :-) Przepis oceniam na 4,5/5, było smacznie. A i wyszło tyle, że zabrałam do pracy następnego dnia i też całkiem nieźle się odgrzewa (choć na pewno lepiej by się odgrzewało przy większej ilości połynu).

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz