środa, 21 sierpnia 2013

Sos pieczarkowy

Ostatnio wpadłam na pomysł zabrania do pracy na obiad gnocchi w sosie pieczarkowym, ale dopadł mnie leń, wszystko gotowe, włącznie z sosem. Kiedy przyszło do konsumpcji sos miał tak paskudny totalnie sztuczny smak, że odechciało się kompletnie wszystkiego... za punkt honoru postawiłam sobie zrobienie własnoręcznie sosu pieczarkowego, i oto rezultaty.

Link do przepisu z którego skorzystałam : http://anikagotuje.blogspot.co.uk/2013/01/sos-pieczarkowy.html

Przekopiowany przepis :

Składniki:
0,7 kg pieczarek
mała cebulka
łyżka masła lub oliwy
150 g śmietany 18%
mąka ( 2 - 3 łyżki ) 
sól
pieprz
niecały  litr wody
1 kostka rosołowa 


Przygotowanie:
Pieczarki oczyścić i umyć. Dość drobno pokroić
Na patelni zeszklić drobno posiekaną cebulkę, dodać pieczarki. Posolić i doprawić pieprzem
Gdy z pieczarek odparuje płyn przerzucić je do gotującej się wody ( ok 1 litra ), dodać kostkę rosołową i chwilę gotować. 
Śmietanę zmieszać z mąką, dodać trochę wywaru z gotujących się pieczarek. Dokładnie roztrzepać trzepaczką, aby nie było grudek. Wlać do sosu i energicznie mieszać, aby sos był gładki
Chwilę pogotować, doprawić do smaku solą i pieprzem
Podawać z pieczenią, ziemniakami i jajkiem na twardo, z wszelkiego rodzaju kluseczkami albo z plackami ziemniaczanymi 

Wykonanie wyglądało tak samo, tyle że mniej-więcej połowa składników u mnie bo :

ok. 0,35 kg pieczarek
pół cebuli
łyżka oliwy z oliwek
niecałe 100 g śmietany 18%
mąka 2 łyżki 
sól
pieprz
niecałe 2 szklanki wody
1 kostka rosołowa warzywna

To przejdźmy do tych kilku zdjęć :

Pieczarki bardzo drobno kroję


Cebulkę podsmażam na oliwie


Dorzucam pieczarki i duszę


sól i pieprz



do uduszonych pieczarek dolewam gorącą wodę i kostkę rosołową


Śmietanę mieszam z mąką, dolewam trochę bulionu



Mieszam wszystko razem i efekt wygląda tak



A podałam z kurczakiem podsmażonym z solą i pieprzem jedynie, zalałam sosem i trochę podgotowałam razem...


Do tego tylko ryż i na prawdę przepyszny obiad gotowy :-)


Wrażenia? Chyba nie mogłam trafić na lepszy przepis na ten sos, jest po prostu rewelacyjny! Ja lubię bardziej gęsty więc dałam więcej mąki, ale całość po prostu super! Jak to mówi mój kolega - zajadam się ;-)
Sos jest gęsty, kremowy, no rewelacyjny, przepis oceniam 5/5, polecam wszystkim.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz