piątek, 19 października 2012

Zrób to sam - Sos do greckiej sałatki

Trochę z poślizgiem, ale dodaję!
Jak pisałam, nie idę na oliwę z oliwek jedynie z oregano, postaram się pójść bardziej w kierunku kupnych sosów sałatkowych greckich, które zamiast kupować gotowe możemy zrobić sami mieszankę i przynajmniej będziemy wiedzieć co tam mamy :-)

Znalazłam nawet przepis który odpowiada mi pod kątem składników (o takie właśnie "podejrzewałam" po części te gotowe), więc zamieszczam linka : http://centercutcook.com/homemade-greek-salad-dressing/

Zdjęcie jest zdecydowanie zachwycające, ogólnie podoba mi się wizualnie strona cała.

No to wklejamy przetłumaczony przepis :

Składniki :

3/4 szklanki dobrej jakości oliwy z oliwek
1 szklanka octu winnego czerwonego
2 łyżeczki czosnku w proszku
2 łyżeczki oregano
2 łyżeczki bazylii
1 1/2 łyżeczki pieprzu
1 łyżeczka soli
1 1/2 łyżeczki sproszkowanej cebuli

2 łyżeczki musztardy Dijon
Sok z 1/2 cytryny


Wskazówki :

Połącz wszystkie składniki w blenderze na 30 sekund do 1 minuty. Ewentualnie połącz wszystkie składniki w misce i wymieszaj.
Przechowywać resztki w hermetycznym pojemniku w lodówce.


Dla porównania pokażę też jak wygląda sam proszek z jednego takiego gotowego sosu. 
Co do przepisu to oliwa przechowywana w lodówce jak ktoś zauważył już może, staje się masą jednolitą, tak więc jak chcecie przechowywać sos zaprawiony już w lodówce, pamiętajcie, żeby wyjąć go odpowiednio wcześniej przed dodaniem do sałatki. Ja preferuję przechowywanie jednak suchej mieszaniny ;-) A i użycie octu winnego z białego wina nie będzie tragedią, choć ja daje zdecydowanie mniej niż jest w przepisie (na jakieś 4-5 łyżek oliwy z oliwek daję jedną octu winnego białego). Do tego nie miałam akurat oregano...
Jak widać na temat samego sosu można się rozpisać nieźle ;-P

No to zdjęcia!

Wszystkie produkty





Po zmieszaniu zioła wyglądają tak


Dla porównania sos-gotowiec wygląda tak




Chyba widać różnicę i to wyraźnie? Zdecydowanie bardziej wolę domową mieszankę zamiast nie-wiadomo-co-jest-w-środku mieszankę ze sklepu, suche składniki można wrzucić do słoika i trzymać jak zioła dłuższy czas, a później tylko dodać oliwy, octu, musztardy i cytrynkę.
Oceniam na 4/5.
Sami zdecydujcie co wolicie ;-)

Smacznego,
A.

1 komentarz:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń