poniedziałek, 12 listopada 2012

Parówki z serem w cieście francuskim

Miałam ochotę na taką przekąskę, ale niestety czasu brak na zrobienie własnego ciasta francuskiego, następnym razem... Tak więc dziś wersja uproszczona, poniekąd dla leniwych, lub jak kto woli "zapracowanych" ;-)

Link do przepisu z którego skorzystałam : http://przepisy.styl.fm/przekaski/smaczne-parowki-w-ciescie-francuskim.php

Przekopiowany cały przepis :

Składniki:

    parówki z serem
    kilka plastrów sera żółtego
    jajko
    sezam
    jeśli nie chce ci się robić ciasta to proponuje gotowe ciasto francuskie

Sposób przygotowania:

Na cieście układamy plaster sera i dajemy parówkę. Zawijamy ciasto na parówce. Jajko rozbijamy i ubitym smarujemy ciasto, następnie posypujemy sezamem i wkładamy do nagrzanego piekarnika w temperaturze ok. 190 stopni i pieczemy na złoty kolor tak ok. 10 – 15 minut. Podawać gorące.

Składniki na ciasto francuskie:

    25 dag mąki
    25 dag masła
    jajko
    szczypta soli
    1/2 szklanki wody

Sposób przygotowania:


Mąkę przesiać i uformować z niej wianuszek. W środek wianuszka mąki wbić całe jajko. Dodać 1/2 szklanki wody i szczyptę soli. Szybko zarobić ciasto nożem, a gdy składniki się połączą zagnieść ręką i dobrze wyrobić. Włożyć na 20 minut do lodówki, aby się schłodziło. Masło wyrobić, najlepiej drewnianą łyżką, aby stało się elastyczne. Nałożyć je na środek schłodzonego i rozwałkowanego w kształcie kwadratu ciasta. Ciasto francuskie powinno mieć grubość ok. 5 mm. Następnie należy zagiąć w kopertę  boki ciasta, aby zakryć masło. Złożyć na pół i rozwałkować, uważając aby masło nie wydostało się na zewnątrz na grubość ok 1 cm. Następnie znowu złożyć na pół i rozwałkować. Powtarzać tę czynność 5 – 6 razy. Gdy jest ciepło, dobrze po każdym rozwałkowaniu wkładać ciasto na 20 minut do lodówki. Gotowe ciasto francuskie rozwałkować na grubość ok 3/4 cm.


Jak już mówiłam, użyłam gotowego ciasta francuskiego. Szukając takiego polecam udać się do Lidla(około 2,50zł) lub do Biedronki (około 3-4zł), bo w moim osiedlowym mrożone francuskie kosztowało prawie 12zł! Jakaś masakra... Ale wracając do przepisu to jest prosty, jak się kupuje ciasto francuskie. Prosty i mało pracochłonny.

Foty z wyrobu...

Produkty




Ciasto rozwinęłam i podzieliłam na 4 prostokąty. Na każdym dałam dwa kawałki sera "salami" z biedry i parówę



I zawijamy!


Jajo należy rozbełtać i posmarować nim wierzch francuskiego


I przed włożeniem do pieca posypujemy sezamem


A po upieczeniu i wyjęciu ...

(te poniżej bezpośrednio trochę za blade wyszły na zdjęciu)


Z sezamem prezentują się o niebo lepiej niż bez. Ogólnie dowiedziałam się, że nie przepadam za takimi parówkami na ciepło... Mojej siostrze za to smakowały z tego co mówiła, więc ocenę wystawiam całkowicie uśrednioną czyli 3,5/5. Polecam, żebyście sami spróbowali czy wam pasuje taka przekąska ;-)

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz