piątek, 9 listopada 2012

Prosta zupa cebulowa

Jak to bywa, obserwuję blogi najróżniejsze i obecnie na jednym z bardziej modowych pojawił się przepis na cebulową, który postanowiłam sama wypróbować :-)

Przepis wzięłam z bloga FashionMuffin : http://fashionmuffin.pinger.pl/m/15351413/lzawa-zupa

A wygląda to u niej tak :

Potrzebujemy:

- 1kg cebuli
- 1 seler
- 2 kostki rosołowe drobiowe
- listek laurowy
- trochę masła

(opcjonalnie :
+ chlebek na grzanki
+ ser do posypania)
Cebulę obieramy i kroimy w pióra
Podduszamy na masełku, tak by cebula się zeszkliła
Na tarce z drobnymi oczkami ścieramy selera i również lekko podsmażamy na maśle
Wrzucamy wszystko do garnka i zalewamy zimną wodą (0,5-1l)
Gotujemy z kostkami rosołowymi i listkiem laurowym ok 1h
W międzyczasie przygotowujemy grzanki i ser żółty (jeśli lubicie)
W trakcie gotowania możemy dolać jeszcze ok 0,5l wody.
Doprawiamy solą, pieprzem.

Zupę podajemy wg uznania, zblendowaną lub nie.


Przepis mnie urzekł na zdjęciach i w prostocie wykonania, więc sama wzięłam się do roboty. Trochę też w nadziei, że mojemu nie-jedzącemu-zup chłopowi cebulowa posmakuje.
W przepisie powyżej zdecydowanie brakuje : soli, pieprzu i gałki muszkatołowej.

 Cebule kroimy w pióra



A seler ścieramy na tarce o małych oczkach



W garnku sporym rozgrzałam masło na które wrzuciłam cebule.
Na taką ilość cebul dałam około 2 łyżek masła.


A pod koniec duszenia cebul dorzuciłam ten seler (choć można też pobrudzić osobno patelnie i na niej podsmażyć seler i dopiero wrzucić do cebuli)


A po podlaniu bulionem i gotowaniu pół godziny


a po zmiksowaniu koniecznie doprawiamy tą solą, pieprzem i gałką


Robimy grzanki...


A na talerzu zupka wygląda tak :


Proponuję dodać trochę żółtego sera do tego jeszcze, poprawia smak moim zdaniem :-) Zupkę oceniam na 4/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz