czwartek, 23 sierpnia 2012

Rolada śląska

Zrazy lubię, jednak jadłam do tej pory zdecydowanie mniejsze i inaczej robione. Czas jednak było spróbować czegoś nowego i powiem, że nie żałowałam ;-) Brakowało do całego dania tylko modrej kapusty, ale już nie dałam rady czarować.

Link, jak do klusek śląskich, wygląda tak : http://www.gornyslask.net.pl/kuchnia_slaska.htm

Składniki:

cztery płaty mięsa wołowego,
15 dag boczku wędzonego,
dwa ogórki kiszone,
duża cebula,
musztarda,
sól i pieprz.


Przygotowanie:

mięso rozbić tłuczkiem na cienkie plastry, każdy plaster posmarować musztardą i posolić.
Cebulę pokroić w kostkę a boczek i ogórek pokroić w słupki.
Posypać plastry mięsa cebulą a boczek i ogórek ułożyć wzdłuż szerszego boku rolady, przyprawić pieprzem. Ciasno zwinąć płaty mięsa w roladę i spiąć szpilkami lub związać nitką.
Kłaść na rozgrzany tłuszcz i obsmażyć ze wszystkich stron, następnie podlewać wodą i dusić do miękkości mięsa. Sos zagęścić mąką zmieszaną z wodą.

Zdjęcia z robienia roladek :


Pokrojona cebulka


Do tego boczek w paseczki, ogórki małe dostałam, więc generalnie nie krojone lub na pół


A tu już przygotowana prawie rolada. 
Lekko rozbite mięcho, musztarda (stołowa), sól, kołderka z cebuli, boczek, ogórek, a na to pieprz.



i zawinięte w sznurek


i na patelni... często obracać!


i już pod koniec smażenia trochę zmieniłam przepis i dodałam trochę cebuli na patelnie, żeby sos był smaczniejszy :-)


i na talerzu z kluchami...




Mi smakowało, chłopowi smakowało na tyle, że ocenił potrawę jako "będziesz mogła jeszcze kiedyś zrobić bo dobre" ;-) I chyba to najlepsza recenzja. Kluchy też zaaprobowane, także nie bać się i wcinać!

Smacznego,
A.

1 komentarz:

  1. Jeśli chodzi o potrawy śląskie to rolady na sląsku są wieprzowe a zrazy są wołowe. generalnie poza wielkością i rodzajem mięsa niewiele się różnią. Pozatym wygląda niesamowicie smakowicie zrobiłaś mi chcice i jutro zrobie...;p

    OdpowiedzUsuń