środa, 26 września 2012

Pierś z kurczaka z nadzieniem pieczarkowym

Natrafiłam na ten przepis na innym blogu, przypadł mi do gustu choć nie byłam do końca przekonana, ale wypróbowałam i się rozpływam w zachwytach! Polecam odwiedzenie bloga, na którym znalazłam przepis na to cudo, Mojekucharzenie.blox.pl

link do przepisu : http://mojekucharzenie.blox.pl/2009/09/Kieszonki-z-kurczaka-z-pieczarkowym-nadzieniem.html

Przekopiowany przepis :

Składniki :

    1 podwójna pierś z kurczaka
    ok.200 g pieczarek
    2 łyżki startego żółtego sera
    2-3 paseczki czerwonej papryki
    sól , pieprz, czosnek
    do panierowania : bułka tarta , mąka, jajko
    tłuszcz do smażenia - do pieczarek użyłam margaryny , do kurczaka - oliwy z oliwek


Pierś z kurczaka umyć, przeciąć na dwie części. Każdą z połówek naciąć wzdłuż [ nie do końca ] , żeby utworzyła się kieszeń w mięsie. Delikatnie rozbić tłuczkiem każdą stronę kieszonki [ należy uważać , żeby nie podziurawić mięsa, bo farsz będzie potem wypływał ]. Przyprawić solą, pieprzem i czosnkiem. Odstawić.

Pieczarki obrać , zetrzeć na grubej tarce, paprykę drobno pokroić. Podsmażyć razem na margarynie, doprawić solą , pieprzem i czosnkiem. Przestudzić, do ostudzonych pieczarek z papryką dodać żółty ser, wymieszać.

Farsz podzielić na dwie części i wypełnić nim kieszonki w kurczaku. Mięso panierować kolejno w mące, roztrzepanym jajku i bułce tartej. Smażyć z obu stron na rozgrzanej oliwie, na niedużym ogniu.


Moim zdaniem nie do końca to kieszonka, bo rozkrajamy pierś właściwie, ale to mało istotne tak na prawdę. Ja od siebie dodałam jedynie trochę natki pietruszki, a mięso smażyłam na oleju. Składników użyłam na oko, zeszło mi pół ząbka czosnku na jedną pojedynczą pierś do farszu + odrobina suszonego na mięso :-) Zrobienie całości razem ze studzeniem farszu zajęło mi może 40 min.
Pierś wychodzi ogromna, jest przecudowna i zaraz pokażę jak ją robiłam.

Składniki podstawowe


Kurczaka rozkrajamy i delikatnie rozbijamy


Jak już rozbiłam doprawiłam solą, pieprzem i suszonym czosnkiem


Ścieramy ser i pieczarki z czosnkiem na tarce


Kroimy drobno trochę papryki


I wszystko wrzucamy na rozgrzaną patelnię z masłem. Dodałam jeszcze natkę pietruszki, sól i pieprz i dusiłam


Jak się udusi zestawiamy patelnię z ognia i jak lekko przestygnie dodajemy ser


Przekładamy masę na pierś z kurczaka


Później panierujemy : mąka, jajko, bułka tarta


I na patelnie z olejem rozgrzanym


Czas na efekt końcowy




Na blogu z którego pochodzi przepis autorka podaje z ziemniakami z wody i koperkiem, co myślę jest dobrym połączeniem, choć jak widać ja zjadłam z samymi buraczkami, bo je uwielbiam. Danie jest rewelacyjne, weszło na listę moich ulubionych :-) Gorąco polecam.

Smacznego,
A.

1 komentarz: