czwartek, 13 września 2012

Racuchy z jabłkami

Niedawno buszując po necie zobaczyłam, że strona "allrecipes" ma też swoją polską wersję, więc nie mogłam nie zajrzeć. Wzięło mnie na robienie racuchów z jabłkami (podobno chłop lubi, więc będzie miał kto zjeść) i sporo szukałam przepisu bez maślanki, co mnie osobiście zdziwiło, bo w domu rodzinnym nie przypominam sobie, żeby takowa kiedykolwiek była, a racuchy to i owszem ;-)

Przepis na racuchy wzięłam ze strony : allrecipes.pl/przepis/1680/racuszki.aspx

przekopiowany przepis wygląda tak :

Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 20 min
ilość sztuk: 24

Składniki

    125 g mąki
    1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
    2 łyżeczki cukru pudru
    1 jajko
    1 łyżka roztopionego masła
    150 ml chudego mleka
    4 łyżeczki oleju słonecznikowego
    

Z czym podawać
    100 g czarnych jagód
    1 łyżeczka płynnego miodu
    100 g malin
    200 g serka śmietankowego

Metoda przygotowania

1.  Wsypać mąkę do miski, dodać cukier, proszek do pieczenia i wymieszać. Zrobić w środku zagłębienie, wlać roztrzepane jajko, roztopione masło i nieco mleka. Utrzeć na gęste jednolite ciasto, dodając mleka.
2.  Rozgrzać duży płaski talerz w piekarniku, a następnie wyłączyć piekarnik i wyłożyć talerz czystą ściereczką, by móc trzymać racuchy w cieple. Na średnim ogniu rozgrzać dużą patelnię o grubym dnie i nasmarować ją 1 łyżeczką oleju.
3.  Aby racuszki były ładne i okrągłe, należy nalewać ciasto na patelnię czubkiem łyżki, a nie bokiem. W zależności od wielkości racuszków można ich smażyć 4-6 jednocześnie, trzeba jednak pozostawić wokół nich na tyle wolnego miejsca, by móc je bez trudu przewrócić. Smażyć 2 minuty, aż będą prawie ścięte, a na powierzchni pojawią się pęcherzyki. Racuchy powinny być przyrumienione od spodu na złocisty kolor.
4.  Szerokim nożem lub łopatką przewrócić na drugą stronę i smażyć jeszcze 1-2 minuty, aż będą przyrumienione po obu stronach. Usmażone przełożyć na rozgrzany w piekarniku talerz i okryć ściereczką, żeby nie stygły podczas smażenia następnych. Przed smażeniem każdej porcji wlać na patelnię 1 łyżeczkę oleju.
5.  Włożyć jagody do miseczki, dodać miód i wymieszać. Dodać maliny i lekko je zmiażdżyć, pozostawiając niektóre w całości. Podawać racuszki na gorąco z owocami z miodem i serkiem śmietankowym.


Do tego przepisu dołożyłam jeszcze jabłka, bo same racuchy to nie racuchy przecież ;-) W każdym razie dla mnie. Sory, ale zdjęć nie narobiłam zbyt dużo, byłam wczoraj mega rozkojarzona i i tak sukces, że chłop mi zrobił jakieś jak mieszam czy smażę, na talerzu jak wyglądały to już zupełnie zapomniałam cyknąć. Szczerze to na prawdę nie wiem jakie miniaturowe musiały wyjść autorowi przepisu że narobił ich 24, bo ja dość sporych z tego ciasta zrobiłam ledwie 7 (co widać po liczbie plasterków jabłek).

Przechodząc do zdjęć. Kupiłam dwa duże jabłka które chłop mój miał pokroić do racuchów. z owych dwóch dużych jabłek zostało dokładnie tyle (co i tak przy szybkości wsuwania przez niego okazuje się sukcesem)


Mąka wymieszana z proszkiem i cukrem pudrem, dowaliłam jajo i płynne masło


Później mieszamy dodając po trochu mleka. Mi wyszły za rzadkie także proponuje zmniejszyć ilość mleka do max. 100 ml


A później wlewamy na patelnię kantem łychy i na wierzch dodajemy plasterek jabłka


Jak się podsmaży, bąble zaczną być widoczne to przewracamy


I ja przewróciłam jeszcze raz żeby było widać jak strona z jabłkami wygląda


I to tyle na dziś. Chłop poleca, tylko masa gęstsza powinna być i podobno cud miód ;-)

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz